Poland & CEE Retail Summit 2016 ‒ podsumowanie

Aktualności

Poland & CEE Retail Summit 2016 ‒ podsumowanie

20 kwietnia 2016

W tegorocznej edycji Poland & CEE Retail Summit 2016 wzięło udział prawie 1100 uczestników z 432 firm. Obecni byli przedstawiciele 63 sieci handlowych (w tym 10 największych sieci w Polsce), dystrybutorów i e-sklepów, 132 producentów FMCG oraz prawie 200 firm świadczących usługi wsparcia dla sektora handlu. To bez wątpienia jedno z największych i najbardziej reprezentatywnych spotkań sektora handlu w Polsce.

Dwudniowy Kongres w warszawskim hotelu Hilton w dniach 6-7 kwietnia obfitował w szereg interesujących prelekcji pozwalających całościowo spojrzeć na problemy handlu z odmiennych perspektyw. Staranny dobór prelegentów zagranicznych i krajowych zagwarantował najwyższy poziom prezentowanych zagadnień, a prowadzone w drugiej części każdego dnia równoległe panele dyskusyjne dawały okazję do zapoznania się z różnymi stanowiskami zaproszonych ekspertów. Każdy z uczestników Kongresu mógł wybrać sobie tematykę, która szczególnie go zainteresowała. W tym roku do 4 znanych już sesji (Rynek detaliczny, hurtowy i dystrybucja; Zakupy, sprzedaż i marka własna; Shopper marketing, category & brand management; Łańcuch dostaw) dołączyła nowa pozycja – sesja Futurology, podczas której rozmawiano o technologiach i innowacjach otwierających nowe możliwości dla sektora handlu. Poza oficjalnymi wystąpieniami istniała możliwość porozmawiania w kuluarach z prelegentami oraz przeprowadzenia spotkań biznesowych. Kontakt pomiędzy uczestnikami ułatwiała mobilna aplikacja networkingowa.

Na zakończenie pierwszego dnia Kongresu, podczas uroczystej Gali, zostały rozdane nagrody „Retailer of the Year. Wybór Dostawców”, nagradzające najlepsze sieci handlowe w poszczególnych formatach handlowych. Jest to jedyne na rynku wyróżnienie przyznawane retailerom nie przez konsumentów, a przez dostawców – producentów FMCG. W tym roku w poszczególnych kategoriach nagrodzone zostały następujące sieci handlowe: Kaufland Polska Markety, Intermarche, Biedronka, Żabka Polska, Selgros, Dino Polska. Kongres, dzięki swojej rozbudowanej formule i obecności kluczowych rynkowych graczy, od 8 lat realnie wpływa na jakość i tempo rozwoju polskiego i europejskiego handlu oraz ma wymierne przełożenie na codzienny biznes poszczególnych firm. „Poradnik Handlowca” był głównym patronem branżowym wydarzenia.