Piwo to najczęściej konsumowany napój alkoholowy w Polsce – sięga po nie prawie dwie trzecie Polaków. Statystyczny polski piwosz to mężczyzna przed czterdziestką, który spośród piw dostępnych na rynku najczęściej wybiera lagery. Pytany o to, za co lubi piwo, wymienia jego smak i naturalny skład, orzeźwiające działanie oraz uniwersalność, która sprawia, że złocisty nadaje się na prawie każdą okazję: od relaksu w domowym zaciszu po spotkania towarzyskie, nie tylko w męskim gronie.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, piwo pija 63% dorosłych Polaków. W grupie tej niemal dwukrotnie więcej jest mężczyzn (81%) niż kobiet (46%). Wśród konsumentów piwa najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 30-39 lat (79%). Nieco mniej popularne (71%) jest ono wśród osób w wieku 18-29 lat. Najrzadziej trunek ten wybierają respondenci powyżej 60. roku życia – niespełna połowa (42%) z nich deklaruje, że pija piwo.