Marki własne stają się coraz bardziej popularne wśród polskich konsumentów. Wzrost akceptacji tej kategorii produktów powoduje, że sieci handlowe chcą rozszerzać ofertę w tym zakresie. Producenci będą musieli więc poddać weryfikacji strategię współpracy z odbiorcami sieciowymi i znaleźć odpowiedź na pytanie jaką cześć potencjału produkcyjnego mogą przeznaczyć na sektor marek własnych by zachować optymalne warunki funkcjonowania firmy.
Tegoroczne Targi POLAGRA FOOD w zamierzeniu organizatorów mają stanowić wstęp do rozmów pomiędzy producentami wyrobów spożywczych i odbiorcami sieciowymi. W obliczu sytuacji, w której rosnący udział marek własnych w rynku FMCG stał się już faktem, potrzebny jest dialog, w którym obie strony wypracują rozwiązania odpowiadające z jednej strony na sygnały płynące z rynku konsumenckiego, a z drugiej strony pozwalające w efektywny sposób spożytkować potencjał produkcyjny firm.
Dlatego pierwszego dnia targów POLAGRA FOOD, razem z firmą TNS Polska S.A., zaplanowano konferencję podczas której mowa będzie m.in. o możliwościach wzrostu sprzedaży poprzez obalanie mitów shopper marketingu, zasadach skutecznej komunikacji z konsumentem w cyfrowym świecie oraz praktycznej realizacji pomysłów marketerów w sklepie.
Ponadto podczas targów POLAGRA FOOD producentom marek własnych zostanie udostępniony specjalny system identyfikacji wizualnej. Chcemy też w ten sposób pokazać naszym wystawcom, że dbamy i doceniamy każdy obszar ich działalności i chcemy sprzyjać jego rozwojowi. Perspektywiczny rynek marek własnych jest jednym z nich i dlatego za cel w tym roku stawiamy sobie również zintensyfikowanie kontaktów biznesowych pomiędzy producentami marek własnych i managerami sieci handlowych – informuje Donata Paszkiewicz.
Organizator Targów podkreśla również, że wyróżnienie producentów marek własnych jest również odpowiedzią na sygnały ze strony przedstawicieli sieci handlowych, którzy zwiedzając Targi nie mieli jasnych wskazówek, do których stoisk powinni się kierować i z którymi producentami warto rozmawiać w kontekście marek własnych. Dlatego też firmy, które w swojej strategii sprzedażowej przewidują współpracę z sieciami handlowymi i są otwarte na produkcję dedykowanych im towarów będą mogły skorzystać ze specjalnego oznakowania stoiska, które będzie w przyjazny sposób nawigowało zwiedzających.
Targi POLAGRA zaplanowano w dniach 29.09.-2.10.2014.
Więcej na stronie: www.polagra-food.pl