Polacy w 2024 r. kupili więcej mięsa w porównaniu z 2023 r.

Aktualności

Polacy w 2024 r. kupili więcej mięsa w porównaniu z 2023 r.

24 lutego 2025

W 2024 roku klienci wydali na mięso i wędliny 34 miliardy złotych, co stanowi wzrost o 3,6 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Rynek mięsa i wędlin zwiększył się nie tylko ze względu na rosnące ceny. W ujęciu ilościowym sprzedaż wędlin wzrosła o nieco ponad 0,3 %, a mięsa czerwonego o 1 % – wynika z danych firmy badawczej Consumer Panel Services YouGov.

“Wzrost cen oraz zmiany nawyków żywieniowych sprawiały, że konsumenci kupowali mniejsze ilości mięsa i jego przetworów, a także rezygnowali z robienia zapasów na rzecz bardziej racjonalnych zakupów. Teraz jednak widzimy, że pogłoski o kryzysie branży były wyolbrzymione” – powiedział Grzegorz Mech z Consumer Panel Services YouGov.

Z danych YouGov wynika, że dyskonty pozostają najczęstszym miejscem zakupu mięsa, szczególnie jeśli chodzi o drób i wędliny. Jednocześnie sklepy małego formatu, w tym specjalistyczne i mięsne, nadal odgrywają istotną rolę – to właśnie tam konsumenci przeznaczają około jednej trzeciej budżetu na mięso i drób oraz niemal połowę na wędliny. Liczba takich placówek utrzymuje się na stabilnym poziomie, a w ostatnim roku zmniejszyła się jedynie o 1 % Obecnie w Polsce działa ich około 8,5 tys. – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland.

źródło: PAP
oprac.: K. Walkowiak