Z badania EY wynika, że aż 61% konsumentów stara się unikać produktów rosyjskich i firm, które nadal działają na terenie kraju agresora. Co więcej, 54% Polaków wie, które z nich są obecne w Rosji, a 48% jest świadomych kto i w jaki sposób wspiera Ukraińców.
Jak czytamy w „Rzeczypospolitej”, która prezentuje wyniki badania, jako pierwsza: „Stanowczość decyzji konsumentów w zakresie bojkotu agresora rośnie wraz z wiekiem”. Rezygnacje lub rzadsze wybieranie rosyjskich lub białoruskich artykułów deklaruje 76% osób w wieku 55+. W grupie 18-24 lata odsetek ten spada do 57%.
Podobnie jest w przypadku firm, które nadal prowadzą działalność na terenie Rosji. 67% badanych w najstarszej grupie wiekowej unika ich. Z kolei w przypadku młodszych konsumentów odsetek wynosi 50%.
„Przekaz medialny, który miał miejsce na przełomie lutego i marca, na tyle utrwalił się w świadomości polskich konsumentów, że do tej pory przekłada się na ich decyzje zakupowe” – powiedział Łukasz Wojciechowski, partner, lider sektora handlu i produktów konsumenckich EY.
źródło: Rzeczpospolita