58% Polaków przewiduje, że wydatki związane z Wielkanocą wzrosną średnio o 247 zł w porównaniu z wydatkami jakie robią na co dzień. Co czwarty Polak nie ma pewności czy wydatki na artykuły spożywcze i kosmetyki będą wyższe niż przy zakupach codziennych, czy zbliżone. Za to 18% badanych zakłada, że wydatki przedświąteczne nie będą wyższe w związku ze świętami – Z badań instytutu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy w okresie przedświątecznym i świątecznym w inny sposób dokonują zakupów produktów spożywczych i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki). Przygotowując się do świąt, Polacy odwiedzą średnio ponad 7 różnych sklepów (sieci handlowych), o ponad 1 sklep więcej niż przeciętnie w ciągu miesiąca. Niemal co piąty badany przyznaje, że nie zamierza wydawać więcej pieniędzy w związku ze świętami – podsumowuje raport Paweł Jurowczyk, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.