Polacy pokochali smoothie. Rynek tych zdrowych przekąsek w płynie warty jest już  ponad 150 milionów złotych.

Nowości

Polacy pokochali smoothie. Rynek tych zdrowych przekąsek w płynie warty jest już ponad 150 milionów złotych.

07 października 2021

Polacy pokochali smoothie. Rynek tych zdrowych przekąsek w płynie wart jest już ponad 150 milionów złotych. Ale czym jest smoothie? – Smoothie to nazwa zwyczajowa – mówi Aneta Jeziorska Brand Manager w Hortex. – Odnosi się do grupy produktów soków o gładkiej, gęstej konsystencji (gęstszej niż nektary). Smoothie to miks soków z owoców i warzyw z przecierami z owoców i warzyw. Może zawierać różne dodatki: zioła, kasze, przyprawy, itp. – dodaje.

Pomimo pandemii kategoria smoothie uznana została przez firmę badawczą Nielsen za zwycięską wśród roku 2020 w Polsce z dynamiką wzrostu wartości + 13,5% r/r 20201.*

Jak nie dać się nabić w butelkę czyli jak wybrać dobre smoothie? – Po pierwsze należy zawsze zwrócić uwagę na skład – odpowiada Aneta Jeziorska.

– Sprawdzajmy czy to co kupujemy to woda z dodatkami, czy też pełnowartościowy sok/przecier wzbogacony o dodatki superfoods. Ważne też, żeby spojrzeć na opakowanie. Wybór powinien padać zawsze na ten produkt którego zawartość możemy zobaczyć i sprawdzić jego gęstość, a nie ten ukryty za kolorową folią – informuje.

Brandowym liderem na rynku jest Hortex ze sztandarowym produktem PRZETARTE®**. Przetarte to ponad 99% owoców i warzyw, a pozostały skład stanowią promowane przez dietetyków naturalne dodatki jak np. nasiona bazylii, quinoa czy chia. PRZETARTE® dostępne jest w idealnym rozmiarze 300ml w szklanej butelce gwarantującej widoczny produkt. Teraz do gamy produktów Przetarte dochodzi nowy smak – PRZETARTE® Kiwi & Gruszka & Nasiona Bazylii. Nowością w portfolio jest również PRZETARTE® Śniadaniowe – nowy koncept smoothie idealnych jako śniadanie w płynie do spożycia poza domem.

* Hortex za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska z Dyskontami (Food), dynamika sprzedaży wartościowej okresie Styczeń’20 – Grudzień’20 porównaniu do okresu Styczeń’19 – Grudzień’19, kategoria Soki, Nektary, Napoje Niegazowane, Segment Smoothie.

** Hortex za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa w okresie Wrzesień’20 – Sierpień’21, kategoria Soki, Nektary, Napoje Niegazowane, Segment Smoothie z wykluczeniem marek własnych sieci handlowych