Polacy szukają oszczędności na promocjach

Detal/Hurt

Polacy szukają oszczędności na promocjach

15 października 2020

Ogólnopolskie badanie, wykonane przez UCE Research 1-3 października br. na zlecenie programu branżowego „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, wykazało, że w ostatnich miesiącach roku częściej niż w poprzednich kwartałach Polacy będą poszukiwać produktów w promocjach.

Łącznie 57% konsumentów deklaruje taką opcję. W sumie 19% respondentów jest odmiennego zdania, 9% nie ma opinii na ten temat, a dla 15% jest to bez znaczenia.

Wyniki badania pokazują też, że konsumenci częściej niż w poprzednich miesiącach chcą przygotowywać sobie listy zakupowe. Łącznie 48% ankietowanych taki wariant deklaruje. Natomiast 25% osób nie zakłada takiej opcji. Z kolei 23% nie musi niczego zmieniać, bo zawsze planuje w ten sposób wydatki bez względu na okoliczności i porę roku.

Najwięcej konsumentów, bo 32%, będzie szukało towarów w promocji w papierowych publikacjach. 26% ankietowanych wskazało aplikacje i serwisy z gazetkami. Z kolei 21% klientów zamierza rozglądać się za rabatami bezpośrednio w sklepach. 10% badanych będzie szukało obniżek w sposób mieszany, czyli we wszystkich ww. miejscach. Tylko 8% stawia na bezpośrednie strony internetowe sieci.