Z czym kojarzą nam się lody? 63 proc. Polaków lody przede wszystkim kojarzą się z latem i wakacjami – wynika z badania Instytutu Kantar Public przeprowadzonego na zlecenie marki Bracia Koral. Dla branży lodowej tegoroczny sezon zaczął się bardzo wcześnie i bardzo optymistycznie, a majówka pobiła zeszłoroczny rekord sprzedaży o 100 proc.
Polacy zjadają ok. 4 litrów lodów „na głowę”, co w porównaniu do USA (20 litrów), czy Szwecji około 12 litrów, jest średnim wynikiem, ale należy pamiętać, że w Polsce sezon na lody to przede wszystkim lato i wakacje. Dlatego przez te kilka miesięcy jemy zapewne więcej niż najwięksi rekordziści, a przy plażowych deptakach trudno spotkać osoby bez rożka, loda na patyku czy kulek w waflu. W tym roku lato przyszło do Polski bardzo wcześnie i chyba mało kto pamięta czasy, gdy słoneczna aura utrzymywała się aż tak długo. Dlatego jest szansa, że tegoroczne wakacje będą rekordowe pod względem konsumpcji lodów.
Badanie Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral pokazało, że lody to dla 63 proc. Polaków bezpośrednie skojarzenie z latem i wakacjami. W dalszej kolejności, prawie jednej trzeciej ankietowanych lody kojarzą się z dzieciństwem (29 proc.). Z kolei niemal jedna piąta odpowiadała, że ich pierwsze skojarzenie z tym zimnym deserem to beztroska.
Z badań wynika, że aż 51 proc. Polaków wybiera lody, które smakiem kojarzą się im właśnie z czasami dziecinnej beztroski. Jedynie 19 proc. wybiera smaki nietypowe. Rynek lodów cały czas zaskakuje konsumentów nowymi, egzotycznymi smakami, albo niestandardowymi połączeniami. Jednak jak pokazują badania ulubionym smakiem lodów, który wybierają Polacy jest śmietankowy – wskazało na niego 37 proc. badanych. Jedna piąta lubi lody owocowe a podobny odsetek – 19 proc. czekoladowe. To dowód na to, że Polacy są tradycjonalistami.