Badanie UCE Research i Grupy BLIX wskazuje, że tylko 15,3% ankietowanych wierzy, że w związku z wprowadzeniem zerowej stawki VAT na żywność, ceny produktów ulegną obniżce. Aż 66,4% respondentów twierdzi, że ceny w sklepach się nie zmniejszą.
Spośród badanych osób zdecydowana większość nie ufa, że wprowadzenie zerowej stawki VAT na żywność wpłynie na widoczne obniżki cen na półkach. 17,6% ankietowanych nie ma wyrobionej opinii, a niemal 1% badanych się tym nie interesuje.
Jak czytamy w businessinsider.com.pl – Klienci nie wierzą w zapewnienia polityków, co stwierdza dr Andrzej Maria Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Jak zaznacza ekspert, stosunkowo powszechne jest przekonanie, że inflacja postąpi szybciej niż skutki zdjęcia VAT-u z żywności i innych produktów podstawowych. Polacy wiedzą też, że poluzowanie składników ceny skłoni handlowców do odbudowy marży handlowej. Ta ostatnia jest redukowana rosnącymi kosztami stałymi – podatkami, a także urzędowymi zasadami konstruowania płacy i nie tylko.
źródło: businessinsider.com.pl