Każdego dnia Polacy podejmują miliony decyzji zakupowych, wybierając swoje ulubione produkty w najbardziej dogodnej dla siebie cenie. Co jednak sprawia, że są w stanie za wybrane artykuły spożywcze zapłacić więcej? Decyduje marka, wartości odżywcze czy może opakowanie? Z badania przeprowadzonego dla Tesco* wynika, że dla Polaków kluczowy jest wyjątkowy smak kupowanej żywności.
Jak się okazuje, Polacy to wyjątkowi smakosze, są bowiem skłonni zapłacić więcej za produkt, który wyróżnia się smakiem – to właśnie ten czynnik ponad połowa Polaków (53%) wskazała jako decydujący przy wyborze droższego artykułu spożywczego. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla Tesco Polska, niemal trzech na dziesięciu badanych (29%) zapłaciłoby więcej za żywność, która jest bogata w składniki wysokiej jakości. Natomiast co czwarty respondent w szczególności ceni sobie tradycyjną recepturę produktów (24%) oraz substancje odżywcze i witaminy zawarte w spożywanej żywności (23%). Co ciekawe, kobiety częściej cenią bogactwo zakupionych produktów w składniki wysokiej jakości i substancje odżywcze.
*Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Tesco Polska w dniach 4-9 września 2015 r. metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1017 Polaków w wieku 15 lat i więcej.