Polski sektor suplementów diety rozwija się bardzo dynamicznie, na co wpływa wiele czynników. To m.in. rosnąca liczba nowych produktów pojawiających się w sprzedaży. Według najnowszego raportu przedstawionego przez PMR Market Experts „Rynek suplementów diety w Polsce 2024”, w latach 2024-2029 przewidywany jest dalszy wzrost tego rynku.
W latach 2024-2029 średnioroczny wzrost wartości sprzedaży suplementów w Polsce na poziomie 6,5% wskazuje, że rynek ten ma przed sobą obiecujące perspektywy rozwoju. Co napędza taki rozwój?
Przede wszystkim na rynek wprowadzane są nowe produkty, a preferencje dotyczące kanałów zakupu suplementów diety zmieniają się.
Rosnąca świadomość zdrowotna Polaków
Polacy coraz bardziej dbają o zdrowie i wykazują rosnącą świadomość zdrowotną, co ma m.in. odzwierciedlenie w pozytywnych prognozach dla rozwoju rynku suplementów diety.
– Nasze najnowsze badanie, przeprowadzone w lipcu 2024 roku pokazuje, że dla wielu respondentów suplementy diety to element codziennej profilaktyki zdrowotnej. Czterech na dziesięciu ankietowanych przyjmuje je codziennie, a 35% stosuje równocześnie kilka rodzajów. To dowodzi, że suplementy stają się integralną częścią stylu życia wielu Polaków – mówi Marta Marszałek, główny analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia w PMR Market Experts.
Co wpływa na wybór suplementów diety?
Wśród najważniejszych czynników wpływających na wybór suplementów diety znalazły się polecenie lekarza lub farmaceuty oraz korzystne ceny. Wyniki raportu pokazują także, że choć cena jest istotnym czynnikiem przy zakupie suplementów, Polacy nie zawsze wybierają najtańsze opcje. Ponad połowa respondentów uważa, że warto zainwestować więcej w wysokiej jakości suplementy diety, podczas gdy tylko 28% kieruje się głównie ceną produktu, a 25% zazwyczaj wybiera suplementy dostępne w promocji. Oznacza to, że Polacy szukają balansu pomiędzy ceną a jakością.
źródło: PMR Market Experts
oprac.: red.