Polacy częściej sięgają po alkohole premium

Aktualności

Polacy częściej sięgają po alkohole premium

14 marca 2017

Rynek wódek premium w 2016 r. wzrósł o kilkanaście procent oraz utrzymała się pozytywna dynamika wzrostu whisky. Stąd tez branża alkoholowa zakłada stabilizację w roku bieżącym. W dalszym ciągu problemem jest malejąca, ale wciąż istniejąca szara strefa. KPMG przygotowało w 2016 r. zestawienie 20. wiodących marek premium i luksusowych. Wśród nich znalazły się trzy polskie wódki i były to jedyne wyroby alkoholowe w zestawieniu. Polskie marki sa również coraz bardziej doceniane za granicą. W 2016 r. średnia cena eksportowa zwiększyła się o 4%, a łącznie wyeksportowaliśmy napoje spirytusowe o wartości 176 mln euro. Producenci napojów spirytusowych uważają, ze eksport nadaje kierunek rozwoju branży ponieważ w kraju nie przewiduje się wzmożonego wzrostu konsumpcji alkoholu. – Już w 2015 r. widzieliśmy sygnały powrotu do wzrostu kategorii premium, które utrzymały się w roku ubiegłym. Polacy coraz częściej kierują się zasadą kupuję mniej mocnego alkoholu, ale wyższej jakości, co cieszy branżę, bo otwiera jej nowe możliwości rozwoju. Jeżeli utrzyma się pozytywna sytuacja gospodarcza w kraju, czyli wzrośnie zamożność konsumentów, to ten trend powinien być kontynuowany – mówi Leszek Wiwała, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Źródło: PAP

foto:pixabay.com