Konsumenci wybierają coraz więcej mocniejszych, ale i droższych trunków. Jak wynika z danych Nielsena, Polacy stawiają na alkohole premium.
Od stycznia do listopada 2020 r. sprzedaż mocnych trunków w litrach w porównaniu z 2019 r. wzrosła o 3,8%, a pod względem wartości sprzedaży aż o 10,8% – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.
Jak wynika z danych GUS, w 2019 r. średnie spożycie na mieszkańca 100% alkoholu w litrach wyniosło 9,78 l, a dla porównania w 2018 r. było to 9,55 l. Jak wskazuje DGP, za wzrost głównie odpowiadała większa popularność wyrobów spirytusowych. Patrząc na dane z roku pandemii i tym razem jest podobnie. To głównie mocny alkohol napędza rynek.
Sprzedaż piwa bowiem zmalała po 11 miesiącach ubiegłego roku. Według Nielsena spadek liczony w litrach wyniósł 1,5%., a w sztukach – 2,6%.
Dziennik podkreśla, że pijemy coraz więcej alkoholi premium, czyli kultura picia zmienia się, za co odpowiedzialne jest bogacenie się społeczeństwa.