Wino staje się jedną z najszybciej rozwijającą się kategorią w przemyśle alkoholowym. W tym roku w gastronomii oraz sklepach handlowych wydatki na ten trunek sięgną 6 mld zł.
Jak wynika z danych Euromonitor International opublikowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej” w tym roku sprzedaż win w skali ilościowej ma wzrosnąć o 5,5 %, natomiast wartościowo nawet o 6,8 %. Analiza wskazuje tendencję, że Polacy z chęcią sięgają po coraz droższe alkohole.
Pozycja wina zdecydowanie się umacnia. Wydatki w punktach gastronomicznych, jak i w sklepach z uwzględnieniem akcyzy mają w tym roku przekroczyć 6 mld. zł.
W tym temacie dla „Rzeczpospolitej” głos zabrał Kupiec w sieci Biedronka odpowiedzialny za ofertę alkoholi, Marek Szach:
– Cała kategoria win rośnie dynamicznie, osiągając dwucyfrowy wzrost w zestawieniu z poprzednim rokiem. Od początku bieżącego roku wprowadziliśmy ponad 90 nowych rodzajów wina do asortymentu stałego, sezonowego oraz oferty tymczasowej – mówi Marek Szach, Kupiec w sieci Biedronka. Podkreśla również wzrost zainteresowania produktami premium, w szczególności winami musującymi. Popularne stają się bezalkoholowe wina oraz vermouth.
– Ostatnie miesiące to również zauważalny wzrost popularności win BIB (bag in box) o dużej pojemności (np. 3 l), czyli win umieszczanych w workach z tworzywa sztucznego, a następnie w pudełku – dodaje.
źródło: Rzeczpospolita