Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych

Aktualności

Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych

16 września 2022

Jak wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2022 ARC Rynek i Opinia, 62% Polaków korzysta przynajmniej z jednego programu lojalnościowego. W porównaniu z ubiegłym rokiem, o 13 p.p. wzrósł odsetek użytkowników aplikacji mobilnych.

Konsumenci zwracają się w stronę akcji lojalnościowych, aby w obliczu ciągłych podwyżek, choć trochę obniżyć koszty zakupów. Z badania  wynika, że z programów korzysta 64% kobiet i 59% mężczyzn. Zdaniem 54% użytkowników, największą zaletą ich posiadania jest możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów i usług. Za największą wadę programów 35% badanych uznało niską wartość punktów. 

Mówiąc o bieżącym roku w kontekście aplikacji programów lojalnościowych, warto zaznaczyć kilka innych znaczących wzrostów liczby uczestników, których przedstawicielami są: Lidl Plus, Żappka, Vitay, Monety Allegro oraz Empik Premium. Korzystanie z programów lojalnościowych już od lat cieszy się sporą popularnością, nic dziwnego, bowiem oferują coraz liczniejsze promocje, rabaty, punkty, nagrody i wszelkiego rodzaju korzyści. Może mieć to szczególne znaczenie w czasie, gdy inflacja coraz dotkliwiej sięga do portfeli Polaków, zmuszając ich do szukania oszczędności w różnego rodzaju zakupach. […] mówi Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia.

Badanie wykazało, że najpopularniejszy jest program lojalnościowy Biedronki. 35% konsumentów oceniło go w bieżącym roku jako ulubiony. W 2021 roku było to 24%.

źródło: wirtualnemedia.pl