Polacy chcą jeść zdrowo, choć nie zawsze wiedzą jak

Aktualności

Polacy chcą jeść zdrowo, choć nie zawsze wiedzą jak

31 października 2016

Przeprowadzone badania pokazują, że podejście do zdrowego odżywiania się zmienia. Polacy coraz większą wagę przywiązują do tego, co i kiedy jedzą, jednak w wielu przypadkach wciąż potrzebna jest edukacja. Realizowana od kilku lat kampania edukacyjna bakalii bez konserwantów HELIO Natura pomaga im w tym nie tylko od święta.

 Wiele osób przyznaje, że  w  diecie pojawia się zbyt dużo słodyczy oraz niezdrowych przekąsek.

Według badania Ipsos  już jedna trzecia badanych przyznaje, że w ciągu ostatniego półrocza ograniczyła jedzenie niezdrowych produktów, bądź zastąpiła je zdrowszymi odpowiednikami.

Nie wszyscy mają jednak wiedzę jak takich zmian dokonać. Z raportu przygotowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że 1/3 ankietowanych nie wie, które przekąski są zdrowe, a które nie. Z pomocą przychodzą dietetycy, którzy proponują, żeby chipsy czy paluszki, zastępować np. bakaliami, które są źródłem cennych witamin i minerałów.  – Suszone owoce są dobrą alternatywą dla innych przekąsek – niekorzystnych z punktu  widzenia zasad racjonalnego żywienia – stwierdza dr Ewa Michota-Katulska z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. – Ze względu na relatywnie wysoką wartość energetyczną i odżywczą mogą stanowić cenne uzupełnienie diety – szczególnie w przypadku osób aktywnych, są też polecane w żywieniu sportowców m.in. jako źródło węglowodanów, antyoksydantów i składników mineralnych oraz właściwości alkalizujące – wyjaśnia.

Według dr Magdaleny Zegan z Zakładu Żywienia Człowieka WUM, wśród suszonych owoców na szczególną uwagę zasługują te bez dodatku konserwantów. Na rynku są już dostępne naturalne bakalie, które nie zawierają dodatku dwutlenku siarki ani kwasu sorbowego i, jak zapewniają producenci, są coraz częściej kupowane przez Polaków.

Bakalie z naszej awangardowej serii HELIO Natura są bardzo chętnie wybierane przez konsumentów – mówi Grzegorz Sobociński, Kierownik Biura Zarządu i Marketingu firmy HELIO. – To oznacza, że Polacy coraz większą wagę przykładają do tego, co ląduje w ich koszyku. Pomagają w tym również same sklepy, które coraz częściej eksponują takie produkty, bo opłaca się to także wizerunkowo – zauważa Grzegorz Sobociński.