Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, zrzeszająca największe sieci handlowe w Polsce, z uwagą przyjęła apel premiera Mateusza Morawieckiego, dotyczący sprzedaży i promocji polskich produktów.
Firmy członkowskie POHiD od lat przyczyniają się do rozwoju gospodarczego naszego kraju. O skali ich zaangażowania mogą świadczyć dotychczasowe inwestycje, które wyniosły w Polsce ponad 50 mld euro, a także ponad 200 tys. stworzonych miejsc pracy.
Międzynarodowe sieci handlowe są przy tym istotnymi partnerami dla krajowych producentów. Produkty spożywcze oferowane w sieciach to w przeważającej mierze produkty rodzime, pochodzące od polskich dostawców i wytwórców płodów rolnych. Dla wielu polskich firm ta współpraca to ważny impuls do rozwoju, zachęcający je do stałego podnoszenia jakości.
Firmy członkowskie POHiD od lat podejmują działania, które otwierają polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, a także promują polską żywność i polskie rolnictwo. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekroczyła 10 mld zł rocznie.
Międzynarodowe sieci handlowe za priorytet uznają współpracę na lokalnych rynkach z lokalnymi dostawcami, bo tylko taki model biznesowy pozwala zaoferować klientom świeże produkty wysokiej jakości, a jednocześnie uszanować tradycję danego kraju oraz przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe konsumentów. Dzięki takiemu modelowi współpracy z zagranicznymi sieciami wielu polskich producentów zbudowało swoją pozycję rynkową, rozszerzając zasięg i skalę działania.
Jako organizacja chcemy, aby zrzeszone przez nas sieci handlowe wpisywały się w idee patriotyzmu poprzez współpracę z polskimi dostawcami, sprzedaż polskich produktów w kraju oraz w swoich sklepach na rynkach europejskich.
Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i gotowi do rozmów z przedstawicielami resortów na temat możliwego wsparcia wysiłków podejmowanych przez rząd na rzecz rozwoju kraju z poszanowaniem wolności obrotu gospodarczego i zdrowej konkurencji.