Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i tym razem klienci Tesco pokazali dobre serca przekazując produkty w trakcie Świątecznych Zbiórek Żywności. W czasie przedświątecznych kampanii w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech została zebrana rekordowa liczba 419 ton produktów spożywczych. Dodatkowo, Tesco przekaże 20% tej ilości – łącznie żywność uzyskana w trakcie zbiórek wystarczy do przygotowania aż 1 046 088 posiłków. Zbiórki żywności mają w Tesco długą tradycję – odbywają się od 1998 roku.
W przedświątecznych zbiórkach Banków Żywności wzięło udział 547 sklepów z Europy Środkowej – produkty zbierano w super- i hipermarketach Tesco w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
W Polsce zbiórki żywności miały miejsce od 4 do 6 grudnia. W ciągu 3 dni, w 220 sklepach klienci zakupili produkty, z których można przygotować 258 000 posiłków. Do koszy wolontariuszy trafiło 86 ton żywności, zaś Tesco Polska przekazuje dodatkowe 20% tej ilości, czyli 17 ton produktów.
„Po raz kolejny udowodniliśmy, że Polacy to ludzie o wielkich sercach – mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności. – „W gorączce przedświątecznych zakupów nie zapomnieli o osobach potrzebujących, zaś każdy przekazany produkt stał się częścią wielkiego świątecznego prezentu dla tych, którzy naszej pomocy szczególnie potrzebują. Wyrazy uznania należą się wolontariuszom, bez których Świąteczna Zbiórka Żywności nie miałaby tak wielkiego zasięgu, zaś specjalne podziękowania składam na ręce wszystkich klientów sklepów, którzy tak aktywnie włączyli się w naszą akcję. Cieszę się, że Tesco wspomogło nas dodatkowymi produktami i że kolejny już rok angażuje się we współpracę z Bankami Żywności nie tylko w Polsce, ale i całej Europie”– dodaje Borowski.
„Ten niesamowity wysiłek pokazuje, iż nawet najdrobniejsze gesty, powtórzone wielokrotnie, mają ogromne znaczenie, szczególnie dla ludzi w potrzebie. Efektem naszej akcji w 547 sklepach w Europie Środkowej jest przekazanie produktów, z których można przygotować ponad milion posiłków. Jestem dumny i ogromnie wdzięczny naszym klientom, koleżankom i kolegom z Tesco, jak również wolontariuszom Banków Żywności” – mówi David Morris, prezes Tesco na Europę Środkową.
Tesco wspiera Banki Żywności nie tylko w okresie świątecznym. Wśród długofalowych celów sieci jest m.in. całkowite wyeliminowanie zjawiska marnowania żywności, co firma zadeklarowała w trakcie konferencji „Food Waste 2015”, która odbyła się w październiku minionego roku w Pradze. Jednym z kluczowych rozwiązań w tym zakresie jest przekazywanie nadwyżek pełnowartościowej żywności ze sklepów. Dzięki temu programowi, do tej pory 197 sklepów Tesco z regionu z Europy Środkowej zapewniło rodzinom w potrzebie 4,3 miliona posiłków.