Podsumowanie akcji „Muszkieterowie dla Polek” w 2019 r.

Aktualności

Podsumowanie akcji „Muszkieterowie dla Polek” w 2019 r.

Jedynie 8% Polek uczestniczy w badaniach kontrolnych lub okresowych – wynika z raportu przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché, dostrzega ten problem i od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację bezpłatnych badań mammograficznych. W 2019 r. w akcji wzięło udział 6008 kobiet, a od początku trwania kampanii „Muszkieterowie dla Polek” przebadano łącznie około 66 tys. pacjentek.

– Od 2008 r. zapraszamy Panie do wzięcia udziału w akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Zależy nam, aby aktywnie angażować się w promowanie działań prozdrowotnych oraz zwiększać świadomość wagi profilaktycznych badań mammograficznych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Co roku 4 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Jest to doskonała okazja do promowania badań profilaktycznych oraz podsumowania wyników ubiegłorocznej edycji kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Akcja przeprowadzona w 2019 r. dotarła do mieszkanek 46 miast w 4 województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim oraz lubuskim. W ramach kampanii specjaliści przeprowadzili badania w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami Intermarché i Bricomarché.

W 2019 r. w akcji „Muszkieterowie dla Polek” wzięło udział 6008 pacjentek. Niemal 12% przebadanych kobiet została skierowana na dalszą diagnostykę lub wykryto u nich łagodną zmianę. U 572 kobiet wykryto łagodną zmianę, a 137 skierowano na dalszą diagnostykę. Akcja po raz kolejny była skierowana do kobiet w wieku 50-69 lat. To właśnie one znajdują się w grupie największego ryzyka.

Kampania jest niezmiennie realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.