Zakończyła się 4. edycja ogólnopolskiego programu „Od uprawy do potrawy” realizowanego przez Tesco Polska. W ramach programu 270 szkół założyło Kluby Niemarnowania Żywności, a w ich działalność zaangażowało się prawie 7000 dzieci. Opiekunowie Klubów otrzymali bezpłatne materiały edukacyjne, a do pierwszych 50 nowych Klubów trafiła edukacyjna gra planszowa „Zakupowe Mistrzostwa”. Dużym zainteresowaniem cieszył się także organizowany w ramach programu konkurs „Ratuję, nie marnuję”.
Nowa formuła
W tegorocznej edycji programu Tesco postanowiło skupić się przede wszystkim na aktualnym problemie marnowania żywności, szczególnie w kontekście postępujących zmian klimatycznych. Aż 13% dzieci w wieku szkolnym marnuje jedzenie regularnie – tzn. przynajmniej raz w tygodniu . Firma zaprosiła uczniów i nauczycieli do tworzenia w szkołach Klubów Niemarnowania Żywności oraz do udziału w konkursie „Ratuję, nie marnuję” polegającym na stworzeniu relacji z obchodów Światowego Dnia Żywności. W konkursie mogli wziąć udział uczniowie z każdego zarejestrowanego Klubu. W organizację obchodów Światowego Dnia Żywności zaangażowało się ponad 4500 osób (uczniów, nauczycieli, rodziców i opiekunów). W konkursie zwyciężyły trzy Kluby ze szkół podstawowych w Małkocinie, Błoniu i Bielsku-Białej. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody w postaci warsztatów z edukatorem z Banków Żywności oraz bonów podarunkowych do Tesco.
Szkolne Kluby Niemarnowania Żywności
W 4. edycji programu Kluby Niemarnowania Żywności założyło 270 szkół, a w ich działania zaangażowanych było prawie 7000 dzieci. Opiekunowie Klubów otrzymali dostęp do scenariuszy lekcji oraz bazy pomysłów, jak angażować uczniów w ideę niemarnowania. Na stronie internetowej programu publikowane były dodatkowe pomysły na ćwiczenia, aktywności oraz łamigłówki, a pierwszych 50 nowo zgłoszonych Klubów Niemarnowania Żywności otrzymało planszową grę edukacyjną, stworzoną specjalnie na potrzeby programu.
Nowa rzeczywistość
Dodatkowo w ramach programu nauczyciele otrzymali wsparcie w związku z trudną sytuacją, z jaką przyszło im się zmierzyć podczas zamknięcia szkół i zdalnego nauczania. W oparciu o wyniki ankiety przeprowadzonej wśród pedagogów podjęto decyzję o stworzeniu pomocy naukowych ułatwiających przeprowadzanie zajęć online. Na stronie programu opublikowano trzy nowe scenariusze oraz pakiety ćwiczeń dostosowane do nauczania online.