Podsumowanie 4. edycji programu edukacyjnego Tesco „Od uprawy do potrawy”

Aktualności

Podsumowanie 4. edycji programu edukacyjnego Tesco „Od uprawy do potrawy”

Zakończyła się 4. edycja ogólnopolskiego programu „Od uprawy do potrawy” realizowanego przez Tesco Polska.  W ramach programu 270 szkół założyło Kluby Niemarnowania Żywności, a w ich działalność zaangażowało się prawie 7000 dzieci. Opiekunowie Klubów otrzymali bezpłatne materiały edukacyjne, a do pierwszych 50 nowych Klubów trafiła edukacyjna gra planszowa „Zakupowe Mistrzostwa”. Dużym zainteresowaniem cieszył się także organizowany w ramach programu konkurs „Ratuję, nie marnuję”.

Nowa formuła

W tegorocznej edycji programu Tesco postanowiło skupić się przede wszystkim na aktualnym problemie marnowania żywności, szczególnie w kontekście postępujących zmian klimatycznych. Aż 13% dzieci w wieku szkolnym marnuje jedzenie regularnie – tzn. przynajmniej raz w tygodniu . Firma zaprosiła uczniów i nauczycieli do tworzenia w szkołach Klubów Niemarnowania Żywności oraz do udziału w konkursie „Ratuję, nie marnuję” polegającym na stworzeniu relacji z obchodów Światowego Dnia Żywności. W konkursie mogli wziąć udział uczniowie z każdego zarejestrowanego Klubu. W organizację obchodów Światowego Dnia Żywności zaangażowało się ponad 4500 osób (uczniów, nauczycieli, rodziców i opiekunów). W konkursie zwyciężyły trzy Kluby ze szkół podstawowych w Małkocinie, Błoniu i Bielsku-Białej. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody w postaci warsztatów z edukatorem z Banków Żywności oraz bonów podarunkowych do Tesco.

Szkolne Kluby Niemarnowania Żywności

W 4. edycji programu Kluby Niemarnowania Żywności założyło 270 szkół, a w ich działania zaangażowanych było prawie 7000 dzieci. Opiekunowie Klubów otrzymali dostęp do scenariuszy lekcji oraz bazy pomysłów, jak angażować uczniów w ideę niemarnowania. Na stronie internetowej programu publikowane były dodatkowe pomysły na ćwiczenia, aktywności oraz łamigłówki, a pierwszych 50 nowo zgłoszonych Klubów Niemarnowania Żywności otrzymało planszową grę edukacyjną, stworzoną specjalnie na potrzeby programu.

Nowa rzeczywistość

Dodatkowo w ramach programu nauczyciele otrzymali wsparcie w związku z trudną sytuacją, z jaką przyszło im się zmierzyć podczas zamknięcia szkół i zdalnego nauczania. W oparciu o wyniki ankiety przeprowadzonej wśród pedagogów podjęto decyzję o stworzeniu pomocy naukowych ułatwiających przeprowadzanie zajęć online. Na stronie programu opublikowano trzy nowe scenariusze oraz pakiety ćwiczeń dostosowane do nauczania online.