Stacje benzynowe znajdujące się przy marketach najczęściej oferują paliwo tańsze o kilkanaście groszy na litrze. Popularne jest twierdzenie, że winna jest temu gorsza jakość oferowanych paliw. Prawda jest inna i wynika z odmiennego modelu biznesowego.
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że w Polsce działa 187 stacji przymarketowych. Wśród wszystkich stacji stanowią one raptem trzy procent, ale udział w rynku jeśli chodzi o sprzedaż paliw to już 6,5 proc. Paliwo dowożone jest do nich z tych samych rafinerii, z których korzystają też inne stacje.
Niższa cena wynika z modelu biznesowego. Stacja przymarketowa jest jedynie dodatkiem, a nie głównym źródłem dochodu sieci. Dlatego marża za każdy sprzedany litr paliwa okazuje się symboliczna. Sprzedaż paliw stanowi formę promocji do innego oferowanego w obiekcie asortymentu.
Źródło: money.pl
Foto: Pixabay