Pierwsze targi marek własnych w Polsce za nami. Na liście wystawców było ponad 100 firm z Niemiec, Austrii, Włoch, Ukrainy, Litwy, Belgii, Serbii, Węgier i Polski.
Targi i Konferencja Producentów Marek Własnych Private Label Middle Europe jedyna w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowa platforma biznesowa dla przemysłu marek własnych, miejsce spotkań wyłącznie specjalistycznej grupy przedstawicieli firm – producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi PLME są dobrym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów. W czasie dwóch dni wystawy targi odwiedziło tysiąc osób.
– Targi marek własnych w Kiecach to bardzo ciekawa impreza wystawiennicza. Mimo że pierwszy raz w Polsce, to moim zdaniem liczba wystawców i odwiedzających była większa niż oczekiwania. W czasie dwóch pracowitych dni targów odbyliśmy kilkanaście bardzo ciekawych rozmów z kontrahentami z Polski, Węgier, Czech, Włoch a nawet Kuwejtu. Mam nadzieję że przerodzą się one w duże kontrakty – mówi Ryszard Pizior, Dyrektor Działu Handlu i Marketingu OSM Włoszczowa.
Podczas targów zobaczyć można było także specjalną galerię produktów oferowanych pod marką własną, które trafiły do sprzedaży w 2014 roku. Swoją ofertę zaprezentowali tam m.in. Intermarche, Kaufland, PSS Społem, Piotr i Paweł czy Tesco.
Ważnym punktem targów była konferencja poruszająca wiele aspektów tematu marek własnych w strategii handlowej. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich firm i instytucji jak AC Nielsen, FMCG Bussines Consulting, Cobaltspark, Tesco, Spółdzielnia Spożywców Społem, Intermarche Polska, Kodak Polska, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Izby Handlu i Polsko – Ukraińska Izba Gospodarcza. Podczas spotkania poruszane były takie zagadnienia jak marki własne na polskim rynku FMCG, współpraca wytwórca – handel, jak efektywnie zarządzać wizerunkiem marki własnej, nadzór nad jakością marki własnej Tesco, marki własne jako element strategii rozwoju PSS Społem, perspektywy rozwoju – szanse i zagrożenia, jak zadbać o wysoką jakość drukowanych opakowań, marka własna jako instrument konkurencji, rola marek własnych w budowaniu lojalności klientów czy marki własne w wymianie polsko-ukraińskiej.