Placówki Delikatesów Centrum po remodelingu ze wzrostami sprzedaży

Aktualności

Placówki Delikatesów Centrum po remodelingu ze wzrostami sprzedaży

26 lipca 2022

Sieć Delikatesów Centrum intensywnie się rozwija. Obroty sklepów po remodelingu sukcesywnie rosną, w przypadku niektórych placówek nawet o 40% (rekordowy sklep osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie ponad 50%). To nie jedyny obszar działalności sieci, gdzie widać trend wzrostowy. Sprzedaż „odświeżonej” kategorii bakalii w pilotażowych sklepach sieci rośnie średnio 26% rok do roku. Delikatesy Centrum wprowadziły także dwie nowe marki własne w kategoriach do tej pory zdominowanych przez dyskonty. Niezmiennie wyróżnikiem sieci jest lada mięsna z bogatym asortymentem wysokiej jakości produktów od zaufanych dostawców, która niedawno zyskała nowego Ambasadora – Jurka Sobieniaka.

Remodeling sklepów – Delikatesy gotowe na przyszłość

Od początku projektu, który wystartował w połowie 2021 r., remodeling sieci objął już niemal 170 placówek. Remodelowane sklepy odnotowują wysoką dynamikę wzrostu w długim okresie – ponad 18% rok do roku – i 8% wzrost liczby transakcji. Wzrasta również udział paragonowy i wartościowy dla strategicznych kategorii świeżych, będących wizytówką Delikatesów Centrum (nabiał, mięso, warzywa i owoce, pieczywo).

– Jedną ze zmian wprowadzanych przez nas w ramach remodelingu placówek jest optymalizacja układu wnętrza, usprawniająca ścieżkę zakupową klienta. Na front sklepu przenieśliśmy strefę warzyw i owoców, a także dołączyliśmy do niej regał z bakaliami – w odpowiedzi na zmiany konsumpcji tej kategorii jako uzupełnienia zrównoważonej diety i zdrowej przekąski. W pilotażowych sklepach przełożyło się to na średnie wzrosty w kategorii bakalii w wysokości 26% rok do roku. Wyniki mówią same za siebie, dlatego rozpoczynamy wdrażanie tego rozwiązania w kolejnych placówkach – mówi Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.

Lada mięsna z nowym ambasadorem

Delikatesy Centrum nawiązały współpracę ze znanym i lubianym ekspertem kulinarnym, Jurkiem Sobieniakiem. W najnowszej kampanii influencer dzieli się przepisami na pyszne dania oraz zachęca miłośników grillowania do zakupów w sklepach sieci. Doradza także, po jaki konkretnie gatunek wysokiej jakości mięs, które od lat są wyróżnikiem Delikatesów Centrum, sięgnąć. Filmy z serii „Sobieniak rzuca mięsem” będą publikowane na kanałach marki na Facebooku i YouTubie do końca sezonu grillowego.

Delipaczka – usługi kurierskie

Lokalne sklepy to nie tylko miejsce na codzienne zakupy. To także szansa na rozwiązanie wielu problemów, z którymi na co dzień muszą mierzyć się mieszkańcy mniejszych miejscowości. Delikatesy Centrum, w odpowiedzi na potrzeby swoich klientów, wprowadzają  w całej sieci usługi kurierskie Delipaczka. Przesyłki można nadawać i odbierać już w 700 sklepach w całej Polsce. Od początku roku liczba obsługiwanych przesyłek wzrosła pięciokrotnie – tylko w czerwcu było to aż 107 tys. paczek. Rosnąca popularność rozwiązania jest dowodem na to, że lokalne sklepy mogą realnie ułatwić życie okolicznej społeczności i odpowiedzieć na różne potrzeby klientów.

źródło: inf. prasowa