Orlen Unipetrol z Grupy Orlen uruchomił w Pradze pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe”, zlokalizowany poza stacją paliw, podał koncern. Do końca roku otwarte zostaną kolejne dwa sklepy w tym mieście.
– Grupa Orlen z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej, nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Inwestycja w sklepy „Stop Cafe”, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.
Pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy Orlen, którego powierzchnia wynosi 43 mkw., będzie działał pod brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „Orlen Go!”.
Budowa nowych formatów sprzedaży detalicznej w Czechach to kolejny krok we wzmacnianiu biznesu detalicznego Grupy Orlen. Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką „Orlen w ruchu” powstanie sieć ok. 900 obiektów.
W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach.
źródło: inwestycje.pl
oprac.: EW