Piwo to w sklepach małoformatowych jedna z najważniejszych kategorii – odpowiada za ponad 14% obrotów i można ją znaleźć na co piątym paragonie. Piwo jest też często głównym lub nawet jedynym powodem, dla którego klienci przychodzą do sklepu małoformatowego – 4 na 10 klientów kupujących ten alkohol nie wkłada do koszyka nic więcej. Piwo można kupić w około 90% wszystkich placówek, a półka z tą kategorią stale się rozszerza.
Oferta piw w sklepach małoformatowych rozwija się głównie dzięki specjalnościom (niepasteryzowanym, pszenicznym, ciemnym itd.), ale konsumenci nadal preferują piwa jasne pełne. W okresie od marca 2016 r. do lutego 2017 r. lagery odpowiadały za niemal trzy czwarte wolumenu piwa, przy czym zdecydowanie największą popularnością cieszyły się marki z najniższego segmentu cenowego. Klienci sklepów małoformatowych do 300 m2 często sięgają również po piwa mocne, które w omawianym okresie miały około 12% udziałów w wolumenie sprzedaży. Mimo iż na półkach przybywa piw warzonych przez mniejsze browary, do koszyków najczęściej trafiają produkty z logo jednego z trzech największych koncernów piwnych. W okresie od marca 2016 r. do lutego 2017 r. Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg odpowiadały łącznie za ponad 80% wolumenu i wartości sprzedaży piwa w sklepach małoformatowych. Najważniejszą marką pozostaje Żubr (ponad 18% udziałów wolumenowych w okresie od marca 2016 r. do lutego 2017 r.), za nim plasują się Harnaś, Tyskie, Tatra. Sprzedaż piwa odznacza się wyraźną sezonowością – w okresie wiosenno-letnim liczba klientów kupujących piwo w sklepie małoformatowym wyraźnie rośnie, przy czym bardzo duży wpływ na zainteresowanie tym rodzajem alkoholu ma pogoda.