„Poradnik Handlowca”: Firma Hochland pojawiła się w Polsce w latach 90. Jak według Państwa zmienił się polski rynek wyrobów mleczarskich (przede wszystkim serów) na przestrzeni 20 lat?
Piotr Nagalski: Na przestrzeni minionych dwudziestu kilku lat rynek serów zmienił się znacząco. Pojawiły się nieznane kiedyś kategorie serów, a te znane nabrały zupełnie innego wymiaru pod względem różnorodności smaków, praktyczności zastosowań, ale przede wszystkim oferowanej jakości. Hochland w dużej mierze zbudował i ukształtował rynek sera w Polsce. Innowacje, jakość i nieprzeciętny smak to filary sukcesu Hochland. Przez ostatnie dwie dekady udało się osiągnąć wiele: wprowadziliśmy rewolucyjne innowacje, stworzyliśmy najsilniejsze marki na rynku, zbudowaliśmy i rozwinęliśmy nowoczesne fabryki, staliśmy się szanowanym pracodawcą, jesteśmy liderem rynku sera.
Hochland to rodzinna firma, która nieprzerwanie działa od 1927 r. Jakie elementy decydują o sukcesie firmy?
Praca w rodzinnej firmie to zupełnie inne doświadczenia od tych spotykanych w spółkach notowanych na giełdzie. Troska o biznes, o konsumenta, o przyszłość, o każdy aspekt firmy to elementy, które są silnie obecne w kulturze firm rodzinnych. Poziom decyzyjności, ale też skłonność do ryzyka, to elementy często obecne w takiej kulturze. Hochland przez lata stawiał na najwyższą jakość oferowanych produktów oraz znaczące innowacje. Te dwie cechy stanowią silny fundament marki i biznesu.
Który segment serów według Państwa będzie się najintensywniej rozwijać w 2015 r.? Którą kategorię zamierzają Państwo wspierać marketingowo w tym roku?
Rozwój kategorii serów jest konsekwencją zmian zachowań konsumenckich. Firma Hochland kreuje nowe kategorie, nowe warianty smakowe – stawia na ciągłe udoskonalanie naszej oferty poprzez odpowiedni dobór smaków, a nowe kategorie, to strategiczny sposób na rozwój biznesu i całego rynku sera. Od samego początku swojego istnienia Hochland inwestuje w innowacje. Innowacje są elementem strategii naszej firmy. To właśnie innowacje odróżniają markę od commodity i są obowiązkiem każdego lidera brandowego, bo to na nim spoczywa rozwój całej kategorii. Rok 2015 to zatem kolejny rok, w którym Hochland postawi na innowacje.
Dziękujemy za rozmowę.