Sieć handlowa Piotr i Paweł dołączyła do grona firm, które deklarują rezygnację ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Nasza sieć jest piątą marką, która w tym roku zrezygnowała ze sprzedaży jajek “trójek”.
Chów klatkowy jest jedną z najokrutniejszych praktyk stosowanych w hodowli przemysłowej. Zwierzęta przechowywany w nieludzkich warunkach, swoje bolesne, krótkie życie spędzają traktowane jako maszyny do znoszenia jajek. Jak można przeczytać na portalu jakonetoznosza.pl
„Kury żyją w klatkach umieszczonych w ciemnych halach przesiąkniętych zapachem zwierzęcych wydzielin. Nie mają dostępu do świeżego powietrza i słońca. Wiele z kur umiera z wycieńczenia. Inne z powodu stresu wydziobują sobie wzajemnie pióra.”
W związku z tym Piotr i Paweł deklaruje rezygnację z handlu jajkami z chowu klatkowego.
“Cieszy nas bardzo rosnące społeczne zaangażowanie naszych Konsumentów, które obserwujemy we wzrostach sprzedaży żywności bio, w tym jaj ekologicznych czy też z wolnego wybiegu. Po przeanalizowaniu materiałów dotyczących nieetycznego traktowania kur w chowie klatkowym podjęliśmy decyzję o wycofaniu jaj klatkowych ze sprzedaży w naszej sieci do końca roku 2025”.
– skomentowała sprawę Ewa Aleszyk-Kalinowska- Dyrektor Marketingu i Komunikacji sieci handlowej Piotr i Paweł.