Zarząd Polskiej Grupy Supermarketów rozpoczął realizację II fazy programu wsparcia partnerów w czasie pandemii. Przedsiębiorcy, będący właścicielami sklepów działających pod marką Top Market, mogą liczyć na wsparcie centrali w postaci m.in. wydłużenia terminów płatności oraz licznych udogodnień mających zapewnić przewagę konkurencyjną.
Branża handlu spożywczego przechodzi przez okres pandemii w niejednolity sposób. Choć niektóre placówki odnotowują podobne lub wyższe przychody jak w latach ubiegłych, inne doświadczają poważnych trudności związanych z bieżącymi realiami rynkowymi.
Polska Grupa Supermarketów uruchomiła program mający na celu wsparcie placówek, które odnotowały znaczne spadki obrotów. Filarem ma być wydłużenie terminów płatności faktur. Ponadto Grupa zobowiązała się na jeszcze większe zaangażowanie w promocję i działania marketingowe, które mają pomóc sklepom w dotarciu do nowych klientów.
Sklepy zrzeszone w Polskiej Grupie Supermarketów od początku pandemii wspierane są również we wdrażaniu zaleceń rządowych co do wymogów sanitarnych. Grupa zadbała również o stałe monitorowanie ruchów konsumenckich, co ma wpłynąć zarówno na zmiany w strukturze produktowej marki własnej, jak i efektywnym uzupełnianiu stanów magazynowych.
– Pomimo faktu, iż większość placówek naszej sieci działa poza centrami handlowymi i nie jest narażona na ograniczenia wynikające z obostrzeń dla centrów handlowych, staramy się wspierać naszych partnerów wprowadzając bardziej elastycznie warunki współpracy na poziomie finansowym, logistycznym, marketingowym oraz produktowym – podkreśla Michał Sadecki, prezes PGS.
Od przyszłego roku – w związku z otwarciem nowego magazynu centralnego – planowane jest usprawnienie systemu logistycznego, pozwalającego na codzienne dostawy świeżych produktów do zrzeszonych sklepów.