Polska Grupa Supermarketów (PGS) kolejny raz podjęła działania zmierzające do obrony interesu wszystkich przedstawicieli branży handlowej w obliczu planowanych zmian liczby koncesji na sprzedaż alkoholu w stolicy. W zeszłym tygodniu Rada Miasta stołecznego podejmowała uchwały w sprawie wprowadzenia nowych zasad udzielania zezwoleń na sprzedaż alkoholu, w tym limitów wydawanych zezwoleń.
– Tego typu ograniczenia winny być zawsze poddawane konsultacjom społecznym i branżowym, tak aby nie prowadziły do utrudnienia prowadzenia działalności przez wielu handlowców w stolicy. Dlatego cieszą nas decyzje Rady Miasta, które uwzględniały postulaty PGS – podkreśla Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, skupiającej sklepy Top Market i Minuta8 w całej Polsce.
Stanowisko PGS jest o tyle istotne, iż sieć posiada w mazowieckim już ponad 100 placówek i nadal planuje swój rozwój. Restrykcyjne działania Rada miasta st. Warszawy mogą – zdaniem PGS – doprowadzić do braku odnowienia koncesji dla wielu sklepów, co przełoży się na realne straty dla miasta – brak opłat za czynsze lokalowe, brak podatków od podmiotów działających w tej branży (sklepy osiedlowe).
– We wspólnym interesie kupców i Rady Miasta winno być stwarzanie warunków rozwoju handlu, zatrudnienia i podatków w stolicy – dodaje prezes PGS.