Spółka Procter & Gamble, poprzez współpracę z wybitnymi postaciami ze świata mediów i rozrywki – Queen Latifah i Katie Couric, zwiększyła swoje zaangażowanie we wspieranie idei równości płci poprzez podjęcie szeregu nowych działań, zobowiązań i partnerstw mających na celu podniesienie różnorodności w całym łańcuchu dostaw branży kreatywnej. Celem jest osiągnięcie wierniejszego i bardziej pozytywnego przedstawiania kobiet w reklamie i mediach oraz wspieranie idei rozwoju i dobra społecznego.
Według badania amerykańskiego stowarzyszenia reklamodawców #SeeHer, ponad 29 proc. reklam i programów prezentowanych w mediach przedstawia kobiety i dziewczęta w sposób negatywny lub niezgodny z rzeczywistością, a ponadto wciąż niski jest poziom obecności kobiet w zawodach związanych z produkcją medialną – stanowią one tylko 32 proc. dyrektorów marketingu, 33 proc. dyrektorów kreatywnych i 10 proc. dyrektorów handlowych. Problemy te są nadal aktualne pomimo dowodów na to, że reklamy stworzone zgodnie z zasadą równości płci budzą o 10 proc. więcej zaufania i generują wyższy o 26 proc. wzrost sprzedaży.
Aby pomóc w rozwiązaniu tych problemów, spółka P&G wezwała do podjęcia działań w kierunku uzyskania w stu procentach zgodnego z rzeczywistością i pozytywnego wizerunku kobiet w reklamie i mediach, czemu ma pomóc równy udział kobiet i mężczyzn w kreatywnym łańcuchu dostaw. P&G prowadzi szereg kompleksowych działań, aby ze swojej strony zebrać różnorodną grupę utalentowanych kobiet, zainspirować je i zapewnić im dostęp do branży reklamowej, mediów i dystrybucji treści w ramach rozwiązania systemowego. Uznając znaczenie udziału całej branży, spółka współpracuje z ruchem #SeeHer amerykańskiego stowarzyszenia reklamodawców Association of National Advertisers (ANA) oraz z innymi inicjatywami branżowymi, między innymi UN Women Unstereotype Alliance, aby zachęcić pozostałych reklamodawców, agencje reklamowe i twórców treści do przekrojowej zmiany ekosystemu branży.
– W dniu, w którym najwybitniejsze osobistości branży kreatywnej zebrały się na Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, aby celebrować kreatywność, wyrażamy swoje zobowiązanie do udziału w ważnych działaniach na rzecz wspierania równości płci w reklamie, mediach i sektorze kreatywnym w perspektywie kolejnych pięciu lat” – powiedział Marc Pritchard, dyrektor ds. marki Procter & Gamble.
– Równość płci służy społeczeństwu i biznesowi – powiedział Pritchard, dodając: – Niektóre z uzyskujących najlepsze wyniki marek P&G mają kampanie reklamowe stworzone ściśle według zasady równości płci – Always Like a Girl, SKII Change Destiny, Olay Live Fearlessly…oraz Tide, Ariel, Dawn i Swiffer, które przedstawiają mężczyzn biorących udział w pracach domowych. To oczywiste, że wspieranie równości płci to nie tylko działanie w dobrym kierunku, ale działanie na rzecz rozwoju.