Zgodnie z wymaganiami konsumentów producent cukru zamierza znacząco zmniejszyć wpływ na środowisko naturalne, przede wszystkim planując poprawę efektywności energetycznej oraz liczne inwestycje zmniejszające wpływ na środowisko naturalne, w tym zasadniczą modernizację zakładu w Miejskiej Górce.
Gorsza kampania buraczana w 2020 roku
W ubiegłym roku plon buraków cukrowych wyniósł blisko 60 t/ha. Niekorzystne warunki pogodowe jednak sprawiły, że polaryzacja była niższa od spodziewanej i wyniosła poniżej 16 proc. Spółka jednak częściowo wzięła na siebie gorsze wyniki kampanii i w porozumieniu z plantatorami podniosła cenę skupu buraka. Produkcja cukru w Polsce w ubiegłorocznej kampanii wyniosła 1,99 mln ton. To o prawie 400 tys. ton więcej niż roczne zapotrzebowanie polskiego rynku.
Plany na najbliższe lata
Firma zamierza zmniejszyć zużycie energii o połowę, co zapewni spadek emisji CO2 o 200 tys. ton rocznie. W cukrowniach zainstalowane zostaną nowe dużo bardziej wydajne stacje wyparne (urządzenia do zagęszczania soku z buraków używane w procesie produkcji cukru), a wiele innych urządzeń będzie wymienianych na bardziej energooszczędne. W dalszej perspektywie P&L chce odejść od węgla na rzecz emitującego mniej zanieczyszczeń gazu ziemnego. Dodatkowo chce też wykorzystywać odnawialne źródła energii. Planowane są także dalsze inwestycje w oczyszczalnie ścieków. Aby zwiększyć swoją efektywność Pfeifer & Langen Polska S.A. zainwestuje również w automatyzację i cyfryzację procesów produkcji i zarządzania. Wszystkie inwestycje Pfeifer & Langen Polska S.A. są zaplanowane do 2030 roku.
– Konsumenci oczekują, że proces produkcji cukru od buraka do torebki – będzie miał możliwie najmniejszy wpływ na środowisko. – Zdajemy sobie sprawę, że jako przemysł spożywczy korzystamy z przyrody. Dlatego zależy nam, żeby pozostawić ją w takim samym stanie naszym dzieciom i wnukom – mówi Roman Kubiak, Prezes Pfeifer & Langen Polska S.A.
Grupa Pfeifer & Langen Polska jest częścią międzynarodowej grupy Pfeifer & Langen. W Polsce należą do niej cukrownie w Środzie Wlkp., Gostyniu, Miejskiej Górce i Glinojecku. Sprzedaje swoje produkty m.in. pod marką Diamant.