72 % Polek i Polaków wskazuje śmietankowy, jako swój ulubiony smak lodów. Pistacja, to natomiast najchętniej wybierany nowy smak, którego respondenci chcieliby spróbować. Latem aż co czwarty respondent je lody codziennie lub prawie codziennie. 95 % badanych kupuje lody w sklepach spożywczych, ale aż 65 % korzysta również z lodziarni. 70 % z nas jest gotowych zapłacić więcej za lody o lepszym smaku i jakości – wynika z badania rynku lodów opracowanego przez agencje badawczą PBS.
Większość respondentów wybiera smak i jakość ponad niską cenę. Są w stanie zapłacić więcej za zapewnienie tych dwóch aspektów (70 %), mają one większe znaczenie niż cena (56 %), także w kwestii rozmiaru preferowana jest mniejsza porcja o lepszym smaku i lepszej jakości (69 %).
Klasyczne smaki, czyli śmietankowy (72 %), czekoladowy (64 %) i waniliowy (62 %) znalazły się na podium ulubionych smaków lodów. Wśród smaków nieznanych badanym największym zainteresowaniem cieszy się pistacjowy (21 %).
Lody zazwyczaj są kupowane i jedzone kilka razy w miesiącu, w znakomitej większości latem. O tej porze roku aż 24 % osób deklaruje, że je lody codziennie lub prawie codziennie. Zdecydowana większość badanych kupuje lody w sklepie spożywczym (95 %), ale aż 65 % korzysta również z lodziarni.
Lody rzemieślnicze kojarzą się badanym przede wszystkim z naturalnymi składnikami (66 %), tradycyjną produkcją (61 %) i brakiem sztucznych dodatków (54 %). Nieco ponad połowie badanych zdarza się wybierać lody rzemieślnicze zamiast tych produkowanych masowo (57 %). Za takim wyborem stoi głównie naturalność składników (60 %) i świeżość lodów (58 %), natomiast główną barierą są cena (48 %) i dostępność (49 %).
Badanie „Rynek lodów w Polsce” zostało zrealizowane techniką CAWI na panelu badawczym poznaj.to na ogólnopolskiej próbie 700 dorosłych Polek i Polaków.
źródło: PBS
oprac.: K. Walkowiak