Paweł Grzegorek, Dyrektor Handlowy, Colian Sp. z o.o.

Wywiady

Paweł Grzegorek, Dyrektor Handlowy, Colian Sp. z o.o.

04 lutego 2015

  • #Colian

„Poradnik Handlowca”: Jaki był rok 2014 dla marki Hellena?

Paweł Grzegorek: Dla marki Hellena rok 2014 był ważny i satysfakcjonujący. Jej sztandarowy produkt – Oranżada Hellena, która od lat jest rynkowym liderem, jeszcze umocniła tę pozycję. Zanotowała wzrost udziałów w obu kanałach: tradycyjnym i nowoczesnym oraz poprawiła rotację. Sukcesy rynkowe Oranżady Hellena przekładają się na wyniki całego segmentu napojów w Colian Holding SA. Zdecydowanie poprawił on wyniki rok do roku. Sama oranżada, która była traktowana do tej pory głównie jako smak napoju gazowanego, obecnie jest wyraźną kategorią rynku CSD. Co więcej, odnotowuje znaczące tempo wzrostu. Jako niekwestionowany lider, marka Hellena jest prekursorem i motorem napędowym tych zmian. Rozwój kategorii oranżady jest dla nas satysfakcjonujący, ale przede wszystkim postrzegamy go jako ogromną szansę i mobilizację do dalszej pracy nad naszą ofertą.

Wpływ na zadowalające wzrosty sprzedaży miało kompleksowe wsparcie marketingowe i trade marketingowe, które zapewniliśmy w ubiegłym roku napojom Hellena. Główną aktywnością była druga odsłona kampanii promocyjnej „Cudze chwalicie, swego nie znacie”, z udziałem kabaretu Ani Mru Mru. W jej ramach wyemitowano 1410 spotów w 82 kanałach telewizyjnych. Aktywności w ramach kampanii i dobór kanałów komunikacji zapewniły dotarcie do grupy docelowej na poziomie 91%. W spotach reklamowych członkowie Ani Mru Mru śpiewająco zabrali widzów w podróż do lat młodości. Zaprezentowali swoje wersje znanego hitu zespołu Kancelaria „Zabiorę Cię” w trzech aranżacjach. Komunikacja opierała się na nostalgii. Istotnym elementem kampanii „Cudze chwalicie, swego nie znacie” była ogólnopolska promocja w formie loterii konsumenckiej, obejmująca trzy warianty Oranżady Hellena 1,25 l: białą, czerwoną i żółtą.

Jako doświadczony gracz na rynku napojów, Hellena wie także, jak efektywnie zarządzać sklepową półką, przykładając szczególną wagę do wsparcia produktów w miejscach sprzedaży oraz tworząc strategie przyciągające uwagę shoppera i zachęcające go do zakupu jej napojów. Nie zapominamy również o nowościach produktowych, dlatego w mijającym sezonie poszerzyliśmy naszą ofertę o impulsową Oranżadę czerwoną w puszce, orzeźwiający Tonic Lemon oraz nowe smaki napojów niegazowanych Hellena, produkowanych bez konserwantów: Mango, ananas, pomarańcza oraz Truskawka i malina.

Jakie wsparcie marketingowe marka Hellena otrzyma w 2015 r.?

Na 2015 rok przygotowaliśmy jeszcze więcej aktywności. O produktach marki Hellena będzie głośno, planujemy bowiem ogólnopolskie kampanie, wykorzystujące wszystkie kanały komunikacyjne: TV, prasę, Internet oraz outdoor. Zarówno Oranżada, jak i linia napojów niegazowanych pojawią się w telewizji. Nasze produkty otrzymają także pełne wsparcie w punktach sprzedaży. Bardzo ważny jest dla nas bezpośredni kontakt z naszym konsumentem, dlatego planujemy również udział w eventach oraz zaskoczymy kolejnymi nowościami produktowymi. O szczegółach będziemy informować na bieżąco.

W swojej ofercie firma Colian ma oranżadę w puszce, która dedykowana jest najmłodszym konsumentom? Jak produkt przyjął się wśród dzieci? Co go wyróżnia na tle innych produktów?

Marka Hellena oferuje najmłodszym konsumentom Oranżadę YOO! Hellena dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Jest dostępna w puszce o pojemności 250 ml, którą dziecko może zabrać ze sobą np. do szkoły oraz w butelce o pojemności 1,25 l, idealnej na spotkania w rodzinnym gronie i kinderbale. Nasz napój wyróżnia już sam koncept – produkt powstał we współpracy z dziećmi, co stanowi gwarancję zaspokojenia ich potrzeb w aspektach smaku, nazwy i opakowania. Co charakterystyczne, został wzbogacony witaminami. Nie zawiera sztucznych barwników ani słodzików. Ponadto Oranżada YOO! Hellena w puszce nie zawiera konserwantów. Jest to dla nas niezwykle istotne ze względu na widoczny trend w branży spożywczej, jakim jest poszukiwanie produktów bez sztucznych dodatków oraz decyzje zakupowe rodziców, którzy bardzo zwracają uwagę na skład produktów, wybieranych dla swoich dzieci. Dlatego komunikujemy te atrybuty Oranżady YOO! Hellena, zachęcając do zakupu naszego napoju.

Dziękujemy za rozmowę.