Z Pauliną Lewińską-Cielas, Brand Manager CEE w Müller Dairy Polska rozmawiamy o trendach panujących obecnie na rynku produktów nabiałowych, wprowadzanych przez firmę nowościach oraz planowanych kampaniach reklamowych. Rozmowa ukazała się w sierpniowym wydaniu “Poradnika Handlowca”.
Nikodem Pankowiak: Jakiś czas temu na rynku pojawiła się limitowana edycja Müllermilch Biała Czekolada. Czy planują Państwo częściej wprowadzać do Waszej oferty tego typu limitowane edycje?
Paulina Lewińska-Cielas: Jak najbardziej. Regularnie wprowadzamy edycje limitowane do portfolio naszych marek. Znajdują się one nie tylko w ofercie Müllermilch, ale także Riso, jak i MIX. Aktualnie dostępna jest także edycja limitowana Müller Kuskus w pysznej, mlecznej odsłonie, a także wyjątkowo czekoladowy jogurt MIX z chrupiącymi dodatkami. Chcemy oferować naszym klientom możliwość jeszcze większego wyboru smaków. Jesienią dostępne będą nowe, sezonowe edycje naszych produktów.
Jakich kampanii promocyjnych wspierających sprzedaż Państwa produktów możemy spodziewać się w najbliższym czasie?
Naszą największą markę Müllermilch regularnie, co roku wspieramy kampanią telewizyjną oraz on-line. Aktualnie rozważamy także wejście w inne kanały komunikacji. W okresie letnim planujemy wspierać zarówno standardowe portfolio Müllermilch, jak i nowość produktową – Energy, która stanowi pyszną, mleczną alternatywę dla klasycznych napojów energetycznych. Produkt posiada wyjątkowe składniki – ekstrakt z moringi, kofeinę oraz witaminy z grupy B. W drugiej połowie roku planujemy także silne wsparcie marki Riso, lidera w kategorii mlecznych deserów ryżowych na polskim rynku (według danych Nielsena za okres IV.2020-III.2021).
Na popularności coraz bardziej zyskują wegańskie alternatywy dla mleka. Czy planują Państwo w jakiś sposób odpowiedzieć na ten trend?
Oczywiście monitorujemy ten trend. Naszym pierwszym produktem wegańskim jest Riso Vegan, który pojawił się na sklepowych półkach w tym roku. Jest to deser ryżowy na bazie ekstraktu z kokosa, w dwóch smakach – waniliowym oraz czekoladowym. Produkt przygotowany jest na bazie roślinnej alternatywy mleka, a konsumenci bardzo pozytywnie na niego zareagowali. W przyszłości planujemy poszerzanie portfolio produktów wegańskich. Jeden z nich będzie dostępny jeszcze w tym roku.
Jakie inne trendy zauważają Państwo obecnie na rynku produktów nabiałowych?
Pandemia spowodowała, że większość z nas zaczęła przykładać większą uwagę do swojego zdrowia. Jednym z trendów są produkty bez dodatku cukru. Stale w czołówce utrzymują się także produkty wysokobiałkowe. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów, w marcu do portfolio Müllera dołączyło Riso Protein, w dwóch wariantach smakowych. Od lipca w sprzedaży będą także dwa smaki Müllermilch Protein bez dodatku cukru.
Które z Państwa produktów rotują najlepiej w okresie letnim? Czy widać tutaj dużą sezonowość sprzedaży?
W gorącym okresie letnim klienci jeszcze chętniej kupują napoje mleczne. W tej kategorii zdecydowanie można mówić o sezonowości. Jednakże Müllermilch jest bestsellerem niezależnie od pory roku, włącznie z istniejącymi subbrandami Shake oraz Protein. Obserwujemy pewną sezonowość także w segmencie kefiru. Aktualnie pracujemy nad nowością w tej kategorii, która pojawi się na rynku w sierpniu 2021.
Jaka grupa docelowa wśród konsumentów jest obecnie dla Państwa najważniejsza? Wśród której chcecie zwiększyć rozpoznawalność i sprzedaż Waszej marki?
Produkty pod parasolem marki Müller przeznaczone są dla szerokiej grupy odbiorców – każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Wszystkie cechują się wysoką jakością i pysznym smakiem, który doceniany jest przez konsumentów w różnym wieku. Dodatkowo, odpowiadając na nowe potrzeby klientów, poszerzamy nasze portfolio o nowości produktowe z różnych, także tych dopiero rozwijających się, kategorii.