Pandemia zwiększa liczbę udogodnień zakupowych w centrach convenience

Detal/Hurt

Pandemia zwiększa liczbę udogodnień zakupowych w centrach convenience

29 października 2020

Pandemia sprawia, że coraz więcej obecnych w centrach convenience marek sięga po nowe udogodnienia zakupowe. Rośnie rola sprzedaży wielokanałowej, zwłaszcza usług click&collect, a także dostaw pod wskazany adres. Wizyty w centrach handlowych stały się nie tylko krótsze, ale także bardziej zaplanowane. Priorytetem stało się bezpieczeństwo, co sprawiło, że zwróciliśmy się ku mniejszym obiektom handlowym, w tym lokalnym centrom typu convenience.

– W ostatnich miesiącach wśród naszych najemców wzrosło znaczenie rozwiązań na styku sprzedaży tradycyjnej i internetowej. Prym wiedzie tutaj usługa click & collect, która umożliwia zrobienie zakupów online z bezpłatnym odbiorem w sklepie stacjonarnym – mówi Marta Drzewiecka, Property Portfolio & Marketing Manager w Newbridge.

Jak zauważają przedstawiciele rynku, wzrost znaczenia tej usługi wynika wprost z potrzeby zapewnienia sobie bezpieczeństwa. Potwierdza to raport Deloitte – trend BOPIS (buy online, pay in store) zyskuje nad Wisłą w ostatnich miesiącach.

Wprowadzeniu usług click & collect sprzyja wiele czynników, w tym atuty samych obiektów convenience, m.in. bezpłatny, duży parking, krótka droga od wejścia do centrum handlowego do sklepu, w którym odbiera się zamówienie, przejrzysty layout samego centrum, a także fakt, że zakupy można tu zrobić szybko poruszając się na jednym poziomie.