Orlen opublikował wyniki sprzedaży detalicznej za drugi kwartał br. Osiągnięto wzrost o 18% w stosunku rocznym. Największy wpływ na tak dobry wynik miała działalność pozapaliwowa, czyli sprzedaż artykułów spożywczych w sklepach na stacjach.
Sprzedaż detaliczna Orlenu na stacjach paliw osiągnęła poziom 677 mln zł w drugim kwartale br. Zbigniew Leszczyński, wiceprezes koncernu ds. rozwoju przyznał, że sieć ma coraz większe kompetencje, jeśli chodzi o sprzedaż produktów pozapaliwowych i sklepy przy stacjach starają się wykorzystać ograniczenie handlu w niedziele. Przyznał też, że widać wzrost zainteresowania produktami spożywczymi w niehandlowe niedziele. Wobec tego oferta sklepów będzie poszerzana. Już teraz w niektórych placówkach można znaleźć produkty pierwszej potrzeby, jak mąkę, cukier, czy jajka.
Źródło: TVN24BiS