Oreo od lat wprowadza limitowane edycje swoich produktów. Tym razem marka swoje siły połączyła z uwielbianym na całym świecie bohaterem gry PAC-MAN i stworzyła ciastka, które wyglądają jak jego labirynt! Współpracy towarzyszy kampania promocyjna, która trwa do końca kwietnia 2024 r.
PAC-MAN, komputerowa zręcznościowa gra, została wyprodukowana w 1980 r. Z biegiem czasu stała się popularna na całym świecie i zyskała miano kultowej. Jej bohater PAC-MAN uznawany jest za ikonę pop-kultury – był bohaterem filmu i animowanych seriali, a kojarzona przez miliony osób na całym świecie ścieżka dźwiękowa z gry pojawiła się w utworach muzycznych.
„Także w tym roku marka Oreo kontynuuje swoją strategię wprowadzania edycji limitowanych przy współpracy z międzynarodowymi markami. Tym razem nawiązaliśmy współpracę z Namco, w ramach której powstały ciastka Oreo PAC-MAN. Zarówno na pudełkach, jak i znajdujących się w nich ciastkach, widoczne są nawiązania do kultowej gry. Obydwie strony ciastek mają emblematy przypominające labirynt i postacie z gry PAC-MAN. Dostępnych jest aż 6 różnych wzorów – z labiryntem, głównym bohaterem, dwoma duszkami, wisienką i napisem PAC-MAN. Produkty dostępne są w opakowaniach po 176 g, 154 g, 110 g i 44 g” – mówi Milena Misiewicz, Brand Manager Oreo, Belvita & Delicje Poland and Baltics.
Kampania promocyjna
Wprowadzeniu na rynek limitowanej edycji ciastek Oreo PAC-MAN towarzyszy kampania 360o, która potrwa do końca kwietnia 2024 r. Składają się na nią m.in. działania prowadzone
w digitalu, na potrzeby których stworzony został 15-sekundowy spot, loteria konsumencka oraz wsparcie sprzedażowe w sklepach.
Co więcej, marka Oreo została sponsorem Snowlandii, czyli ogromnego śnieżnego labiryntu znajdującego się w Zakopanem. Na osoby odwiedzające ją w dniach 9-11 lutego 2024 r. czeka niepowtarzalna rozgrywka w PAC-MANA – jedna osoba z pary będzie mogła wcielić się w jego rolę i wejść do prawdziwego labiryntu. Druga korzystając z kamerki przymocowanej do drona stanie się graczem nawigującym kultowego bohatera. Atrakcji towarzyszy kreatywny sampling produktów wspierający zabawę, której celem jest zebranie jak najwięcej ciastek Oreo i jak najszybsze wyjście z labiryntu.
Atrakcyjne nagrody do wygrania w loterii konsumenckiej
W ramach kampanii zorganizowano także ogólnopolską loterię konsumencką z atrakcyjnymi nagrodami. Do wygrania nagroda główna – tygodniowy wyjazd do Japonii dla 4 osób z wizytą w Namco Gaming Centre oraz 70 zestawów składających się z przenośnych konsoli do gry
i voucherów na grę PAC-MAN. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy kupić dowolne opakowanie Oreo, uzupełnić formularz zgłoszeniowy na www.loteriaoreo.pl i sprawdzić, czy się wygrało! Należy zachować paragon lub fakturę imienną na zakupiony produkt. Loteria trwa od 1.02.2024 r. do 30.04.2024 r. Zakupu należy dokonać w dniach od 1.01.2024 r. do 30.04.2024 r. Szczegóły akcji znaleźć można w regulaminie zamieszczonym na stronie www.loteriaoreo.pl
Strategią i zakupem mediów zajął się dom mediowy Spark Foundary. Za przygotowanie na polski rynek spotu i kreacji digitalowych odpowiadała agencja POP. Materiały POS opracowała agencja Hasselford. Nad przebiegiem akcji promocyjnej i loterii konsumenckiej czuwa agencja IQ Marketing, aktywację w śnieżnym labiryncie koordynuje agencja Publicis. Komunikacją PR zajmuje się Big Picture.