Na spółkę TD System, która zarządzała parkingami przy sklepach Aldi i Biedronka, została nałożona przez UOKiK kara ok. 150 tys. zł za odmowę uznania zasadnych reklamacji. Zdaniem Urzędu spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
Obecnie TD System nie zarządza już parkingami przy sklepach Aldi, a za rozpatrzenie zgłoszeń dotyczących parkingów przy placówkach sieci handlowej Biedronka odpowiada obecnie jej właściciel – Jeronimo Martins Polska.
UOKiK otrzymywał skargi dotyczące nieprawidłowości w działaniu parkingów zarządzanych przez TD System przy sklepach Aldi i Biedronka. Parkowanie na nich było bezpłatne przez 60 lub 90 minut, pod warunkiem, że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą.
Dodatkowe opłaty nakładano także na te osoby, które pobrały bilet parkingowy, ale nie umieściły go za przednią szybą pojazdu, ponieważ np. odruchowo włożyły bilet do portfela i poszły zrobić zakupy, nie zdążyły wrócić z parkometru przed wystawieniem wezwania, bilet zsunął się na siedzenie itp.
– Nie kwestionujemy wprowadzenia wymogu pobrania biletu na parkingach przed sklepami, ale brak uczciwego i rzetelnego traktowania konsumentów, którzy zgłosili reklamację i byli w stanie udowodnić, że pobrali bilet – powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, który wyjaśnił, że spółka TD System odpowiadała na reklamacje w formie wystandaryzowanego pisma, nie analizując faktów i dowodów wskazanych przez konsumenta, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że konsument złamał regulamin parkingu.
Źródło: Business Insider