Olimpia Osińska-Rudowicz, Dyrektor Marketingu, dr Gerard Sp. z o.o.

Wywiady

Olimpia Osińska-Rudowicz, Dyrektor Marketingu, dr Gerard Sp. z o.o.

04 grudnia 2015

„Poradnik Handlowca”: Pryncypałki stały się znakiem rozpoznawczym firmy dr Gerard. Czego polscy konsumenci mogą oczekiwać w najbliższym czasie po tej marce w kontekście panujących obecnie trendów na rynku słodyczy?

Olimpia Osińska-Rudowicz: Pryncypałki są jednym z naszych sztandarowych produktów, zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym znakiem marki dr Gerard. Nasze wafelki w czekoladzie mają ogromną i stale powiększającą się rzeszę fanów. Z tego oraz z prowadzonych badań konsumenckich wnioskujemy, że zarówno ich smak, jak i format odpowiadają na potrzeby konsumenckie. Nie przewidujemy dramatycznych zmian produktu, jednak stale pracujemy nad jego jakością. W duchu obowiązujących trendów dr Gerard zdecydował o wymianie wszystkich tłuszczów używanych do produkcji naszych ciastek na tłuszcze beztransowe. Pryncypałki zostały objęte tym programem jako pierwsze. W tej chwili już cały portfel produktów dr Gerard jest wolny od tłuszczów trans.

Jakim zainteresowaniem cieszą się smakołyki firmy dr Gerard z grupy fit przeznaczone dla amatorów aktywnego, zdrowego trybu życia? Czy ta kategoria będzie w przyszłości poszerzana?

Nasze ciasteczka śniadaniowe wit’AM pojawiły się na rynku stosunkowo niedawno, a mimo tego, od samego początku wzbudzają dużo pozytywnych emocji wśród naszych konsumentów. To, co przykuwa największą uwagę, to nowoczesne i oryginalne opakowanie oraz unikatowe smaki. Powoli, acz sukcesywnie, zdobywamy coraz to większą rzeszę wiernych smakoszy, co widać w udziałach rynkowych. Ewentualne plany rozwoju mogą zaowocować pojawieniem się nowej wersji smakowej, ale na tym etapie nie chciałabym zdradzać zbyt wielu szczegółów. W 2015 r. wprowadziliśmy także nowy wariant znanych już dobrze Maltikeksów – draże ciasteczkowe z mąki pełnoziarnistej w polewie o smaku jogurtowym stanowią idealną, lekką przekąskę dla aktywnych, ceniących sobie zdrowe odżywianie osób. Trend dbania o zdrowie i zdrowego odżywiania rozwija się coraz szerzej. Nie mam wątpliwości, że nie będziemy ustawać w wysiłkach, aby i w tym trendzie pojawiały się smakołyki z logo dr Gerard.

W ofercie firmy dr Gerard są również słodycze dla dzieci. Jakimi walorami oprócz fantazyjnych kształtów działających na wyobraźnię dziecięcą firma chce przyciągnąć do swoich produktów najmłodszych konsumentów?

Dr Gerard od lat z sukcesem uczestniczy w rynku ciastek dla dzieci, nasze Kremisie są bardzo lubiane przez dzieci. To wyjątkowa propozycja: na kruchym ciasteczku znajdziemy pyszny śmietankowy krem przykryty czekoladką w kształcie misia. Rynek produktów dziecięcych bardzo się rozwija i zarówno mamy, jak i dzieci poszukują nowych smakowych wrażeń. W połowie tego roku wprowadziliśmy uśmiechnięte markizy w klasycznym kształcie smaili. Uśmiechnięte ciasteczka z naturalnym dżemem jabłkowym i truskawkowym mają dodatkowy walor – są wzbogacone witaminami. W tych dniach wprowadzamy dwa nowe produkty: Zwierzaki Maślane i Wielozbożowe. Zabawne ciasteczka w kształcie zwierzaków z mlekiem i masłem w jednym przypadku, a z mieszanki mąk pełnoziarnistych w drugim są także wzbogacone o witaminy. Wszystkie produkty dziecięce w naszej ofercie zyskały w tym roku nową, atrakcyjną szatę graficzną, która, mamy nadzieję, spodoba się dzieciom. Wierzymy, że jakość naszych produktów przekona rodziców.

Dziękujemy za rozmowę.