Carrefour Polska systematycznie angażuje się oraz wspiera inicjatywy społeczne promujące zdrowy styl życia oraz szeroko rozumianą edukację prozdrowotną.
W tym roku po raz ósmy centra handlowe Carrefour aktywnie włączyły się w ogólnopolską kampanię „Zadbaj o swoje serce”, która realizowana jest przez Telemedycynę Polską SA od 2006 roku. Głównym celem programu jest umożliwienie bezpłatnych badań przesiewowych oraz zwrócenie uwagi, jak istotną rolę w profilaktyce chorób kardiologicznych, odgrywa zdrowy styl życia. Zbilansowana dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną może w znacznym stopniu zapobiec takim nieprawidłowościom jak nadciśnienie tętnicze czy hipercholesterolemia.
Carrefour Polska w swojej ofercie handlowej kładzie szczególny nacisk na produkty świeże takie jak: warzywa, owoce, ryby, chude mięso oraz nabiał. Dieta oparta na tych produktach, dostarcza organizmowi wszelkich niezbędnych wartości odżywczych, jak również nie jest droga, w związku z tym dostępna dla wszystkich.
Uczestnicy akcji „Zadbaj o swoje serce” mogą na terenie centrów handlowych Carrefour bezpłatnie skorzystać z takich badań jak: EKG, pomiar ciśnienia krwi oraz badanie poziomu cholesterolu. Dodatkowo mają szansę obliczyć swój wskaźnik BMI oraz uzyskać porady w zakresie stosowania odpowiedniej diety, zapobiegającej nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze.
Zaangażowanie społeczne, w tym zaangażowanie na rzecz promocji zdrowia to jeden z ważniejszych obszarów dla spółki Carrefour, realizowany w ramach programów CSR. Carrefour od lat angażuje się w inicjatywy przynoszące korzyść społeczeństwu, prowadząc programy zaangażowania społecznego we współpracy partnerami społecznymi, takimi jak Caritas oraz Banki Żywności.
Najbliższe badania przesiewowe odbędą się w dniu 16 lutego w CH AKS w Chorzowie.