Odwiedzalność obiektów handlowych coraz niższa

Detal/Hurt

Odwiedzalność obiektów handlowych coraz niższa

23 grudnia 2020

Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w trzecim tygodniu grudnia była niższa o 29% od tej odnotowanej w analogicznym tygodniu w 2019 r. Klienci świadomie i rozważnie planują zakupy. Mimo okresu świątecznego, ich wizyty rozkładają się równomiernie i bezpiecznie w ciągu całego tygodnia.

Działania informacyjne i edukacyjne na temat bezpiecznych zakupów PRCH oraz centrów handlowych przynoszą efekty. Klienci odpowiedzialnie podeszli do planowania zakupów świątecznych i tzw. footfall w poszczególne dni rozłożył się równomiernie na poziomie ok. 70%. Najpopularniejszym dniem była sobota, kiedy odwiedzalność była niższa o 26% w porównaniu do analogicznego dnia roku poprzedniego. Klienci chętnie skorzystali także z możliwości zakupów w dodatkowym dniu weekendu – w niedzielę handlową odwiedzalność wyniosła 68%.

Apel o pomoc dla branży

– Regularnie dostarczamy przedstawicielom rządu dane i raporty świadczące o najwyższych standardach bezpieczeństwa stosowanych w galeriach handlowych oraz odwiedzalności, która jest znacznie niższa niż w ubiegłym roku i nie rośnie mimo zbliżających się świąt. Świadczy to o odpowiedzialnym podejściu klientów do zakupów i nieodkładaniu ich na ostatnią chwilę. Poprzez szereg działań zapewniających bezpieczeństwo, edukację klientów i egzekwowanie obowiązujących przepisów udowodniliśmy, że możemy działać w czasie pandemii. Jesteśmy zaskoczeni decyzją rządu o trzecim lockdownie, który zarówno dla wynajmujących, jak i najemców może skończyć się trudnymi decyzjami dotyczącymi zmniejszania zatrudnienia oraz niemożności spłaty zobowiązań finansowych. Zwłaszcza, że właściciele galerii handlowych od początku pandemii są pozbawieni pomocy w ramach tarcz finansowych. Apelujemy też o pomoc dla branży – zarówno wynajmujących, jak i najemców – podsumowuje Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.

Reżim sanitarny

Centra handlowe funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym, a ich personel od momentu wejścia do obiektu przypomina klientom o zasadach DDM – Dystans, Dezynfekcja, Maseczka.  Bezpieczeństwo podczas zakupów w dużym stopniu zależy od zachowania kupujących, dlatego Polska Rada Centrów Handlowych aktywnie prowadzi kampanię Bezpieczeństwo – Kupuję To! #KupujęBezpiecznie pod honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii i przypomina konsumentom o zasadach bezpiecznych zakupów. Również pracownicy centrów handlowych stale zwracają uwagę kupującym, by stosowali się do wytycznych i zasad sanitarnych, reagowali na polecenia i korzystali ze wskazówek dotyczących zachowywania dystansu, dezynfekcji i noszenia maseczek. Galerie i sklepy na bieżąco monitorują liczbę odwiedzających, by dostosować liczbę klientów do obowiązujących obostrzeń.