Blisko 200 spotkań w całej Polsce, ponad pół miliona rozdanych opasek odblaskowych, 100 tysięcy przejechanych kilometrów – to podsumowanie dotychczasowych edycji akcji społeczno-edukacyjnej „Odblaskowi.pl – Siła Bezpieczeństwa”, której od 2010 r. współorganizatorem są Centra Handlowe Auchan. Właśnie zakończyła się tegoroczna 8. już edycja wydarzenia kierowanego głównie do dzieci i rodziców, która ma na celu szerzenie prawidłowych nawyków na drodze.
Pomysł stworzenia kampanii edukacyjnej Odblaskowi.pl powstał 8 lat temu i od samego początku partnerem akcji są Centra Handlowe Auchan. Coroczne wydarzenie gromadzi tysiące osób i pozwala szerzyć świadomość na temat zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, zwłaszcza po zmroku. Akcja pozwala również na dotarcie z darmowymi odblaskami do szkół, przedszkoli, pieszych czy rowerzystów, którzy dzięki odznaczeniu mogą uniknąć wypadku.
– Odblaskowi.pl to nie tylko bezpłatne opaski odblaskowe, a przede wszystkim warsztaty i spotkania z małymi dziećmi, które pozwalają poprzez zabawę szerzyć edukację na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Jesteśmy dumni, że możemy kształtować pozytywne zachowania wśród najmłodszych, a tym samym dołożyć cegiełkę do ogólnej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Wysoka frekwencja gości na spotkaniach w naszych centrach handlowych, przekonuje nas o słuszności organizowania i dołączania do podobnych akcji w przyszłości – powiedziała Małgorzata Rajkow-Krzywicka, dyrektor CSR Immochan.
Tegoroczna edycja Odblaskowi.pl pozwoliła dotrzeć do 70 tysięcy osób, którym zostały rozdane opaski odblaskowe. W ramach kampanii odbyło się ponad 30 spotkań, w tym w 18 Centrach Handlowych Auchan w całej Polsce. Warsztaty, animacje i zabawy pozwoliły na dotarcie z ważnym przekazem nie tylko do dzieci, ale także ich rodziców i opiekunów.
Foto: Pixabay