Zdecydowana większość konsumentów zaopatrująca się w sieciach handlowych dobrze ocenia ich dbałość o bezpieczeństwo i zabezpieczenie kupujących w czasie epidemii w obliczu zwiększonych wymagań sanitarnych. Takie są wyniki trzeciej fali badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych”. Wśród objętych badaniem ośmiu największych sieci handlowych (Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Netto, Tesco, Żabka) rozkład pozytywnych ocen (dobrych i bardzo dobrych) zawiera się w przedziale od 54 do 70 proc. Równie dobrze oceniany jest poziom zaopatrzenia sklepów tych sieci w czasie epidemii. Dostępność towarów na półkach w poszczególnych sieciach pozytywnie ocenia od 50 do 73 proc. konsumentów.
W badaniu respondenci mieli także możliwość wyrazić m.in. swoje uwagi w stosunku do organizacji działalności sklepów stacjonarnych w czasie epidemii. Z ich deklaracji wynika, iż w odniesieniu do sklepów stacjonarnych najbardziej oczekiwaną funkcjonalnością jest możliwość dezynfekcji rąk i koszyka, na którą wskazało 57 proc. konsumentów. Nie mniej ważne są dla nich także postawy personelu sklepowego i dostawców – niedotykanie dłońmi bez rękawiczek artykułów i noszenie masek ochronnych – odpowiednio ważne dla 40 i 38 proc. konsumentów. Inne oczekiwania wobec organizacji sklepów stacjonarnych to dostępność różnych metod płatności (31 proc. wskazań), zapewnienie możliwie szerokich alejek sklepowych gwarantujących dystans między kupującymi (30 proc.) oraz stałość dostaw i oferty na półkach (28 proc.).
Foto: iStock.com