Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 r. uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.
Zamiar ten stanowi oś nowej wizji firmy w zakresie opakowań „World Without Waste”. Świat bez Odpadów to dążenie, które firmy systemu Coca-Cola pragną realizować dzięki wieloletniej inwestycji, której skutkiem będzie stworzenie opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu. Pierwszy krok to świadomość, że opakowania żywności oraz napojów są istotnym elementem współczesnego świata, ale pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych na naszej planecie.
– Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu – powiedział James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.
Do 2030 r. będziemy starali się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od firmy na rynek, tak aby dać im więcej niż jedno życie. W tym celu firma chce przeznaczyć swój budżet marketingowy na działania, które mają uświadamiać co, jak i gdzie przeznaczać do recyklingu.
Aby osiągnąć zamierzenia, Coca-Cola kontynuuje działania zmierzające do tego, żeby na całym świecie wszystkie jej opakowania w 100 proc. nadawały się do recyklingu. Firma produkuje lepsze butelki, zarówno poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału jakim jest żywica roślinna, jak i poprzez zmniejszenie wagi plastiku w każdym opakowaniu.