Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield Main Streets Across the World (Główne ulice handlowe świata) wynika, że nowojorska Piąta Aleja utrzymała pozycję najdroższej ulicy handlowej świata, przy czym na drugie miejsce globalnego rankingu awansowała Via Montenapoleone w Mediolanie. Warszawski Nowy Świat w tegorocznym zestawieniu zajął 35. miejsce awansując tym samym o dwie lokaty.
– To, co odróżnia Nowy Świat od innych ulic handlowych, które znalazły się w rankingu, to oferta zdominowana przez najemców z sektora convenience i gastronomii, podczas gdy topowe ulice na świecie posiadają bogatą ofertę marek modowych, w tym wiele wiodących brandów luksusowych. Oczekujemy, że zróżnicowaniu najemców przy Nowym Świecie może w dłuższej perspektywie czasu sprzyjać konsekwentna strategia nakierowana na transformację centrum miasta, czyli wykreowanie tzw. Nowe Centrum Warszawy, gdzie powstanie strefa przyjazna i atrakcyjna dla klientów, mieszkańców i turystów. Przykładem może być między innymi rewitalizacja ulicy Chmielnej, przebudowa Kruczej, przebudowa Placu Trzech Krzyży czy zapowiadana realizacja długo wyczekiwanego placu Centralnego, co w perspektywie kilku lat pozwoli na stworzenie atrakcyjnego klastra lokalizacji handlowych, które mają szansę przyciągnąć wielu interesujących najemców – komentuje Magdalena Gniazdowska, Leasing Manager, Retail Agency w Cushman & Wakefield.