Punkt ładowania samochodów elektrycznych, ekologiczne rozwiązania, odświeżony projekt wnętrza. To wszystko czeka na kierowców na najnowocześniejszej stacji sieci LOTOS przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie. Właśnie tam koncern testuje wszystkie technologiczne nowinki, począwszy od sklepu, przez punkty ładowania „elektryków”, aż po zasilanie stacji z odnawialnych źródeł energii.
Jesienią LOTOS umożliwił kierowcom samochodów elektrycznych i hybrydowych swobodny przejazd autostradami A1 i A2 między Warszawą a Trójmiastem. Na trasie tzw. Niebieskiego Szlaku udostępniono już 12 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Jeden z nich znajduje się przy ulicy Łopuszańskiej 29 w Warszawie, zaledwie 4 km od Lotniska Chopina. Stacja jest najnowocześniejszą, jaką zarządza spółka LOTOS Paliwa.
W 2021 r. stacja sieci LOTOS przy Łopuszańskiej stanie się jednym z dwóch punktów tankowania wodoru w Polsce (kolejny będzie działał w Gdańsku). Oba stanowiska, razem z instalacją do oczyszczania i dystrybucji wodoru, tworzą projekt Pure H2, który w 20% będzie opłacany ze środków unijnych. Umowę na finansowanie inwestycji wartej 10 mln euro podpisano w grudniu podczas Szczytu Klimatycznego COP24 w Katowicach.
– Projektując stację chcieliśmy, by wnętrze stało się przytulnym miejscem do pracy i wypoczynku w czasie podróży. Głównym celem zaproponowanej zmiany wizualizacji było wypracowanie spójnego konceptu wnętrza, które będzie atrakcyjne dla klientów. – mówi Magdalena Dutkowska, kierownik zespołu ds. wizualizacji i konceptu LOTOS Paliwa.
Efektem pracy projektantów było ujednolicenie palety barw oraz charakteru mebli, wyeksponowanie towaru poprzez odpowiednie jego oświetlenie. Podniesiono także estetykę, standard wykończenia oraz walory użytkowe sklepu i pozostałych pomieszczeń.
Na stacji wprowadzono nowoczesne rozwiązania zmniejszające obciążenie środowiska. Na budynku i wiacie znajdują się panele fotowoltaiczne, które latem mogą wyprodukować moc chwilową na poziomie ok. 17kW. Taka instalacja pozwala na oszczędności w energii elektrycznej.
Kolejnym ekologicznym elementem są latarnie hybrydowe zasilane energią słoneczną i wiatrową. Ponadto, na stacji działa system odzysku deszczówki, który pozwala zmniejszyć zużycie wody gospodarczej na stacji.
Sklep na stacji przy ul. Łopuszańskiej został wyposażony w tzw. System Digital Signage. Oprócz monitorów nad kasami, które przedstawiają aktualną ofertę sklepową i gastronomiczną, jeden z ekranów zamontowany został w strefie kącika kawowego.
Na stacji dostępne są także infokiosk i tablety, na których można przejrzeć i zamówić nagrody w programie premiowym Navigator, sprawdzić pogodę, wiadomości czy trasę dojazdu. Dla najmłodszych dostępny jest kącik zabaw.
Na elewacji budynku zainstalowano dwa monitory LED o powierzchni ponad 8mkw. każdy. Pylon i dystrybutory są multimedialne – widać na nich ofertę paliw i asortyment gastronomiczny, w tym ofertę restauracji Subway.
Do dyspozycji kierowców jest też nowoczesna, dwuportalowa myjnia mogąca umyć samochód w ciągu trzech minut. Z kolei rowerzyści mogą skorzystać z punktu samodzielnej naprawy rowerów, który zasilany jest energią słoneczną.