Nowoczesna stacja 4.0 sieci LOTOS

Aktualności

Nowoczesna stacja 4.0 sieci LOTOS

Punkt ładowania samochodów elektrycznych, ekologiczne rozwiązania, odświeżony projekt wnętrza. To wszystko czeka na kierowców na najnowocześniejszej stacji sieci LOTOS przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie. Właśnie tam koncern testuje wszystkie technologiczne nowinki, począwszy od sklepu, przez punkty ładowania „elektryków”, aż po zasilanie stacji z odnawialnych źródeł energii.

Jesienią LOTOS umożliwił kierowcom samochodów elektrycznych i hybrydowych swobodny przejazd autostradami A1 i A2 między Warszawą a Trójmiastem. Na trasie tzw. Niebieskiego Szlaku udostępniono już 12 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Jeden z nich znajduje się przy ulicy Łopuszańskiej 29 w Warszawie, zaledwie 4 km od Lotniska Chopina. Stacja jest najnowocześniejszą, jaką zarządza spółka LOTOS Paliwa.

W 2021 r. stacja sieci LOTOS przy Łopuszańskiej stanie się jednym z dwóch punktów tankowania wodoru w Polsce (kolejny będzie działał w Gdańsku). Oba stanowiska, razem z instalacją do oczyszczania i dystrybucji wodoru, tworzą projekt Pure H2, który w 20% będzie opłacany ze środków unijnych. Umowę na finansowanie inwestycji wartej 10 mln euro podpisano w grudniu podczas Szczytu Klimatycznego COP24 w Katowicach.

– Projektując stację chcieliśmy, by wnętrze stało się przytulnym miejscem do pracy i wypoczynku w czasie podróży. Głównym celem zaproponowanej zmiany wizualizacji było wypracowanie spójnego konceptu wnętrza, które będzie atrakcyjne dla klientów. – mówi Magdalena Dutkowska, kierownik zespołu ds. wizualizacji i konceptu LOTOS Paliwa.

Efektem pracy projektantów było ujednolicenie palety barw oraz charakteru mebli, wyeksponowanie towaru poprzez odpowiednie jego oświetlenie. Podniesiono także estetykę, standard wykończenia oraz walory użytkowe sklepu i pozostałych pomieszczeń.

Na stacji wprowadzono nowoczesne rozwiązania zmniejszające obciążenie środowiska. Na budynku i wiacie znajdują się panele fotowoltaiczne, które latem mogą wyprodukować moc chwilową na poziomie ok. 17kW. Taka instalacja pozwala na oszczędności w energii elektrycznej.

Kolejnym ekologicznym elementem są latarnie hybrydowe zasilane energią słoneczną i wiatrową. Ponadto, na stacji działa system odzysku deszczówki, który pozwala zmniejszyć zużycie wody gospodarczej na stacji.

Sklep na stacji przy ul. Łopuszańskiej został wyposażony w tzw. System Digital Signage. Oprócz monitorów nad kasami, które przedstawiają aktualną ofertę sklepową i gastronomiczną, jeden z ekranów zamontowany został w strefie kącika kawowego.

Na stacji dostępne są także infokiosk i tablety, na których można przejrzeć i zamówić nagrody w programie premiowym Navigator, sprawdzić pogodę, wiadomości czy trasę dojazdu. Dla najmłodszych dostępny jest kącik zabaw.

Na elewacji budynku zainstalowano dwa monitory LED o powierzchni ponad 8mkw. każdy. Pylon i dystrybutory są multimedialne – widać na nich ofertę paliw i asortyment gastronomiczny, w tym ofertę restauracji Subway.

Do dyspozycji kierowców jest też nowoczesna, dwuportalowa myjnia mogąca umyć samochód w ciągu trzech minut. Z kolei rowerzyści mogą skorzystać z punktu samodzielnej naprawy rowerów, który zasilany jest energią słoneczną.