Nowe zasady odbioru paczek w Żabce

Detal/Hurt

Nowe zasady odbioru paczek w Żabce

Sieć Żabka z myślą o bezpieczeństwie klientów zmienia zasady usługi wydawania paczek. Od  maja br., podczas wydawania przesyłek, kasjer prosi odbierającego o jednorazowy kod, który samodzielnie wprowadzi na kasie. To nowe rozwiązanie wprowadzone w systemie ma na celu ochronę korzystających z punktów odbioru w sklepach Żabka i ograniczenie ich kontaktu z terminalem płatniczym podczas wprowadzania PIN-u.

– W sklepach sieci Żabka dokładamy starań, by zakupy oraz korzystanie z dostępnych usług były jak najbardziej bezpieczne dla wszystkich klientów. Odbiór paczek w naszych placówkach jest bardzo chętnie wybieraną opcją przez konsumentów, dlatego zależało nam na uproszczeniu tej procedury w sposób, w którym klient nie będzie musiał dotykać terminalu płatniczego. Od teraz we wszystkich Żabkach to kasjer wprowadzi na kasie kod, jaki klient otrzymał smsem – wystarczy, że przekaże go sprzedawcy. Chcemy nadal dawać możliwość realizacji usług dodatkowych klientom w naszych punktach, ale z zachowaniem wzmożonych zasad bezpieczeństwa w tym trudnym dla wszystkich czasie – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Usług w firmie Żabka Polska.

Konsumenci mogą odbierać przesyłki w jednym z ponad 6100 sklepów Żabka – we wszystkich został wprowadzony nowy system wpisywania kodu, który ma zapewnić większe bezpieczeństwo klientów i sprzedawców. Każdy klient nadal ma pełny wgląd w proces odbioru swojej paczki, a kod jest jednorazowy i unikatowy dla odbiorcy. Przekazanie sprzedawcy ciągu cyfr autoryzującego odbiór przesyłki jest całkowicie wolne od ryzyka, ponieważ przesyłka zostanie natychmiast przekazana klientowi. Sieć jednocześnie zachęca, aby w związku z epidemią koronawirusa, łączyć odebranie paczki i wizytę w sklepie z zakupami najpotrzebniejszych produktów, tak aby ograniczyć konieczność ponownego wychodzenia z domu.

Niedawno Żabka wprowadziła wspólnie z operatorami DHL Parcel i Pocztą Polską zmianę w zakresie pracy kurierów podczas transportu i dystrybucji przesyłek – odejściu od konieczności potwierdzania przez personel sklepów sieci obiegu paczek podpisem na urządzeniu mobilnym czy na dokumentach przewozowych.