Mondelēz International publikuje trzeci coroczny raport State of Snacking™.
- 85% konsumentów na całym świecie preferuje przekąski firm, które neutralizują wpływ produkcji na środowisko,
- Świadome odżywianie i troska o dobre samopoczucie odgrywają coraz większą rolę przy wyborze przekąsek,
- Każdego dnia, 75% pokolenia „Z” zastępuje przekąską co najmniej jeden posiłek,
- Słodkie przekąski dostarczające przyjemności coraz częściej są częścią zbilansowanej diety.
Warszawa, 31 stycznia 2022 roku – Mondelēz International opublikował wyniki tegorocznego raportu State of Snacking™ – globalnego badania trendów konsumenckich dotyczących przekąsek. Wyniki badań wskazują na rosnące znaczenie przekąsek w życiu konsumentów, a kwestie świadomych wyborów żywieniowych i troski o dobre samopoczucie stają się coraz ważniejsze przy wyborze produktów spożywczych. Raport, opracowany we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll, oparty jest na wynikach badań wśród tysięcy konsumentów w dwunastu krajach na całym świecie.
„Tegoroczny raport State of Snacking wskazuje, że definicja przekąsek zmieniła się w ciągu ostatnich trzech lat – obejmuje ona więcej rodzajów żywności oraz okazji do konsumpcji. Szczególnie pandemia znacznie wpłynęła na podejście konsumentów do przekąsek. Coraz więcej osób stawia na świadome wybory żywieniowe i zwraca większą uwagę na wartości odżywcze spożywanych produktów. Zwyczaje konsumentów wskazują, że zarówno zaspokojenie potrzeb żywieniowych, jak i sprawianie sobie drobnych przyjemności jest dla nich ważne. Dlatego nadal chcemy zachęcać naszych konsumentów do większej uważności, jeśli chodzi o ich codzienne nawyki żywieniowe, oferując im produkty, które spożywane dla przyjemności, mogą być także częścią zrównoważonego stylu życia” – powiedział Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie.
Kluczowe wnioski z raportu:
- Rozszerzona definicja – prawie 80% konsumentów na całym świecie twierdzi, że ich definicja przekąski zmieniła się w ciągu ostatnich 3 lat i obejmuje więcej rodzajów żywności, a także okazji do konsumpcji.
- Poza odżywcze wartości – 85% konsumentów je przynajmniej jedną przekąskę dziennie dla przyjemności, 88% twierdzi, że zrównoważona dieta może zawierać odrobinę przyjemności, a 74% twierdzi, że nie wyobraża sobie świata bez czekolady.
- Spójność wyborów zakupowych z osobistymi wartościami – 85% konsumentów na całym świecie chce kupować przekąski firm, które neutralizują wpływ produkcji na środowisko.
Ponadto, w raporcie zostały poruszone takie kwestie jak:
Dostęp do przekąsek
- Konsumenci eksperymentują z nowymi kanałami zakupu przekąsek – 53% zgłosiło, że w ciągu ostatniego roku robiło zakupy przy użyciu co najmniej trzech nietradycyjnych lub nowych kanałów sprzedaży takich jak np.: aplikacje do zamawiania jedzenia z dostawą, odbiór zamówień w punkcie sprzedaży oraz strony internetowe dostarczające towary bezpośrednio do konsumentów.
- Większość konsumentów z całego świata oczekuje, że będzie mogła kupować wybrane przez siebie przekąski, kiedy tylko zechce (80%) i za pomocą dowolnego kanału (74%). Trend ten jest szczególnie zauważalny w Azji i Ameryce Łacińskiej.
Przekąski służące dobrym celom
- Konsumenci podchodzą do swoich decyzji zakupowych w sposób coraz bardziej przemyślany, ponieważ są coraz bardziej świadomi wyznawanych przez siebie wartości. Wkładają więcej wysiłku, aby dowiedzieć się czegoś o markach i firmach, od których kupują. Są bardziej wymagający, jeśli chodzi o odpowiedzialność społeczną producenta wybieranych przez siebie przekąsek.
- Jedną z ważniejszych kwestii jest ograniczenie ilości produkowanych odpadów. Aż 78% konsumentów twierdzi, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na środowisko naturalne przy wyborze produktów spożywczych są ich opakowania.
Media społecznościowe jako inspiracja dla konsumpcji przekąsek
- Media społecznościowe stają się ważnym źródłem informacji, ponieważ konsumenci coraz częściej odnajdują tam trendy żywieniowe i inspiracje.
- Ponad połowa konsumentów na całym świecie twierdzi, że media społecznościowe zainspirowały ich do spróbowania nowej przekąski w ciągu ostatniego roku.
Dodatkowe wnioski z raportu 2021 State of Snacking, dostępne są do pobrania na stronie www.mondelezinternational.com/stateofsnacking.