Nowe opakowania Familijne na 30-lecie marki

Nowości

Nowe opakowania Familijne na 30-lecie marki

01 lipca 2025

Z okazji jubileuszu 30-lecia Familijne wprowadzają na rynek limitowaną edycję wafli w specjalnych opakowaniach, zaprojektowanych przez młodych twórców z konkursu Young Creatives Cannes. Nowy design wafli Familijne Klasyczne o smaku kakaowo-śmietankowym to nostalgiczny powrót do lat 90., z nutą współczesnej estetyki – wprost z rąk 30-latków, którzy dorastali razem z tą kultową marką.

Familijne, najpopularniejsze rodzinne wafle w Polsce, przygotowały na swoją rocznicę opakowania, które – podobnie jak sama marka – łączą pokolenia. Projekty powstały w odpowiedzi na brief konkursowy, który zachęcał do kreatywnej interpretacji klimatu lat 90. oraz pierwszego wizerunku brandu. Wśród nadesłanych prac nie zabrakło elementów charakterystycznych dla tej dekady – kultowego Ikarusa, kaset VHS czy połyskujących detali, które przywoływały wspomnienia dzieciństwa i pokazały, jak silnym źródłem inspiracji wciąż potrafi być estetyka sprzed trzech dekad.

Smak, który łączy

Marka Familijne to nie tylko wafle – to chrupiący kawałek historii Bydgoszczy, który od 1995 roku towarzyszy rodzinom. Powstały w zakładach Jutrzenki w sercu Kujaw, jako pierwsze w Polsce wafelki z dwoma kremami – kakaowym i śmietankowym. Zrewolucjonizowały rynek słodyczy i zapoczątkowały opowieść o produkcie bliskim wielu konsumentom.

– Wspólne momenty przy waflach Familijne to dla wielu Polaków część codzienności – od pokoleń. Zależało nam, by jubileuszowe opakowania były nie tylko przyciągające wizualnie, ale także niosły emocje i autentyczną wartość – podkreśla Joanna Kąkol Rzecznik Prasowy Colian i dodaje: Projekty młodych twórców pokazały, że duch lat 90. wciąż inspiruje, a nasza marka może być atrakcyjna zarówno dla starszych, jak i młodszych odbiorców.

Limitowana edycja wafli Familijne Klasyczne o smaku kakaowo-śmietankowym jest dostępna w sprzedaży od lipca i stanowi część kampanii „30 lat razembycia”, obejmującej działania w telewizji, digitalu, przestrzeni miejskiej oraz konkurs konsumencki „Familijne: 30 historii na 30 lat”, będący sentymentalną podróżą do lat 90. i 00. To kolejny krok w budowaniu silnej marki opartej na wspólnych chwilach, smakach i pozytywnych emocjach.